Zadania po trzecim warsztacie
Witajcie 😊
Właśnie jesteście po 3 warsztacie, który był jednym z najbardziej wymagających warsztatów z jakimi przyjdzie się Wam mierzyć z uwagi na to, że większość czasu spędziliście w ławkach. Niemniej jednak był to kluczowy warsztat do zdobywania przez Was umiejętności w zakresie efektywnego czytania. Od tego warsztatu powinniście zacząć wytrwałą pracę z treningiem czytania.
W związku z powyższym zaczniemy dziś nasze spotkanie od treningu czytania.
Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.
Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po trzecim warsztacie
Powodzenia! 🙂
ZADANIE 1: Trening czytania
KONCENTRACJA – MAKSYMALNE SKUPIENIE!! Czas 2 minuty
Włącz telewizor w drugim pokoju. Ustaw na średni poziom głośności i wróć do siebie. Zamknij oczy i postaraj się przez dwie minuty koncentrować się na głosie płynącym z telewizora. Następnie weź do ręki długopis i postaraj się zanotować wszystko to co usłyszałeś.
Miejsce na notatki:
ROZGRZEWKA – MAKSYMALNA PREDKOŚĆ!!
Przygotuj sobie telefon z dostępem do youtube. Nastaw sobie muzykę, której tempo jest szybkie i żwawe. Polecam rock and roll J
Rozpoczynamy rozgrzewkę od dużego zorro. Przypominam, że wskaźnik ma być zamknięty, a oko podczas ćwiczenia powinno podążać za wskaźnikiem.
Pozostajemy nadal na etapie koncentracji. Tym razem wykonujemy ćwiczenie zwane małym zorro. Wskaźnik nadal pozostaje zamknięty, oko podąża za wskaźnikiem.
TECHNIKI – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ. długość trwania ćwiczenia- dwie piosenki o szybkim rytmie. Look’a należy rozłożyć w taki sposób, aby dzielił on linijkę na dwie części. Oko patrzy pomiędzy patyczki i stara się dostrzec słowa, które znajdują się między jednym a drugim patyczkiem. Ćwiczenie to należy wykonywać przy zachowaniu szybkiego tempa i jednoczesnym przesuwaniu looka na kolejne partie tekstu.
ZAKOŃCZENIE TRENINGU : Daj oczom odpocząć. Zapewne Twój wzrok jest teraz zmęczony i masz wrażenie, że bolą Cię oczy. Zamknij je na chwilę i przy zamkniętych powiekach narysuj koło, trójkąt, kwadrat.
Następnie zamrugaj kilka razy bardzo szybko. Dzięki temu nawilżysz zmęczone i wysuszone treningiem spojówki.
ZAZNACZ WYKONANY TRENING w zeszycie ćwiczeń na stronie 12.
ZADANIE 2: Do tej pory poznałeś jedną technikę pamięciową- łańcuch.
Przypomnij sobie jakie są zasady tworzenia łańcuszka- ta technika jest dokładnie opisana w zestawie 2 w podręczniku niebieskim.
Chciałabym Cię zaprosić do wykonania poniższego zadania, które polega na stworzeniu barwnej historii z przypadkowymi rzeczownikami. Zwykle, na zajęciach będziemy pracować w myśli lub w parach jedynie opowiadając sobie i wyobrażając barwne skojarzenia, ale dziś zrobimy wyjątek.
Poniżej podaje Ci 15 rzeczowników a także fragmenty historii, które mają stworzyć łańcuch myślowy.
Dopisz zdania tak by historyjka zawierała wszystkie 15 elementów w podanej kolejności a także by była zgodna z zasadami mnemotechniki łańcucha.
PARASOL, AGRAFKA, OKNO, KAMIEŃ, PAPIER, PIES, MĄKA, ŚCIANA, ZUPA, REKLAMA, BUTY, GWAZDA, BUDOWLANIEC, LODÓWKA, MAGNES
Parasol cały się podarł dlatego spięłam go wielkimi agrafkami.
Te agrafki były tak duże, że ………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Kamień nagle zaczął się zmieniać i mnie brudzić dlatego szybko zawinęłam/ zawinąłem go w papier.
Z tego pogniecionego papieru zaczęłam/zacząłem wycinać groźnego psa.
Ten pies……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Zupa wylała się wprost na stertę reklam,
które skleiły się ze sobą i stworzyły super modne buty.
Tymi butami……………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ZADANIE 3 : Miasteczko studenckie. Przyjrzyj się obrazkowi. Czy jesteś w stanie odpowiedzieć na pytania?
- Andrzej
- Bartosz
- Cecylia
- Daniel
- Ewa
- Felicja
- Grzegorz
- Helena
Wszystkie wymienione wyżej osoby to przyjaciele w uniwersytetu. Mieszkali ze sobą w różnych akademikach. Na obrazie poniżej przedstawiono w jakich grupach mieszkali.
- Które z osób mieszkały we wszystkich trzech akademikach?
- Które z osób mieszkały w akademiku 1, i akademiku 2, ale nie mieszkały w akademiku 3?
- Które z osób mieszkały w 1 akademiku przez cały rok?
- Które z osób przeniosły się z akademika 1 do akademika 3?
ZADANIE 4: Zapałki
- Przenieś jedną zapałkę, aby otrzymać kwadrat.
2. Usuń dwie zapałki, żeby otrzymać dwa kwadraty.
3. Przenieś 1 zapałkę, aby utworzyć 4 trójkąty.
ZADANIE 5: Ogłoszenie
Na naszych zajęciach raczej nigdy nie zostaniesz poproszony o czytanie tekstu na głos, ale niewątpliwie podczas czytania na głos w naszym mózgu uaktywnia się wiele obszarów mózgu, które wzmacniają połączenia między komórkami a tym samym ulepszają jego pracę.
Proponuję Ci teraz zabawę z krótkim ogłoszeniem.
1. Przeczytaj je na głos, dokładnie, tak jak robisz to w szkole.
Ogłoszenie
Drugiego kwietnia na ulicy Kwiatowej we Wrocławiu znaleziono rudawego chomika w czerwonym kapeluszu. Zwierzę zachowywało się niespokojnie. Najprawdopodobniej nie potrafiło znaleźć drogi do domu dlatego przygarnęliśmy go do siebie.
Właściciela prosimy o kontakt pod numerem telefonu 600-333-999
2. Postaraj się odczytać je jeszcze raz, ale tak jakbyś się śpieszył/ śpieszyła.
Ogłoszenie
Drugiego kwietnia na ulicy Kwiatowej we Wrocławiu znaleziono rudawego chomika w czerwonym kapeluszu. Zwierzę zachowywało się niespokojnie. Najprawdopodobniej nie potrafiło znaleźć drogi do domu dlatego przygarnęliśmy go do siebie.
Właściciela prosimy o kontakt pod numerem telefonu 600-333-999
3. Postaraj się je zaśpiewać.
Ogłoszenie
Drugiego kwietnia na ulicy Kwiatowej we Wrocławiu znaleziono rudawego chomika w czerwonym kapeluszu. Zwierzę zachowywało się niespokojnie. Najprawdopodobniej nie potrafiło znaleźć drogi do domu dlatego przygarnęliśmy go do siebie.
Właściciela prosimy o kontakt pod numerem telefonu 600-333-999
4. Przeczytaj je na głos tak jak uznasz za stosowne.
Ogłoszenie
Drugiego kwietnia na ulicy Kwiatowej we Wrocławiu znaleziono rudawego chomika w czerwonym kapeluszu. Zwierzę zachowywało się niespokojnie. Najprawdopodobniej nie potrafiło znaleźć drogi do domu dlatego przygarnęliśmy go do siebie.
Właściciela prosimy o kontakt pod numerem telefonu 600-333-999
ZADANIE 6: Rysunek obok przedstawia dom z przodku. Jak wygląda ten dom z tyłu, jeśli wiadomo, że są tam trzy okna i nie ma drzwi?
ZADANIE 7: Pamiętasz co mówił trener/ trenerka o sile rysunku? Rysunki czyli tak zwane piktogramy będą nam towarzyszyć przez wszystkie 20 spotkań dlatego też pozbądź się swoich obaw odnoście tego, że nie umiesz rysować bądź, że Twoje rysunki nie są takie według Ciebie powinny być. Pamiętaj, że praktyka czyni mistrza dlatego weź długopis, nastaw stoper na 1 minutę i postaraj się narysować wszystkie poniższe słowa.
Na każdy rysunek masz niespełna 3 sekundy.
SŁOŃCE
|
KOŁO
|
LODÓWKA
|
DRZEWO
|
SAMOCHÓD
|
KONTAKT
|
LATAWIEC
|
BALON
|
KSIĄŻKA
|
SIATKÓWKA
|
WOLNOŚĆ
|
SMUTEK
|
CHOROBA
|
POMOC
|
ZDROWIE
|
WYNALAZEK
|
KROPKA
|
PĘDZELEK
|
TELEFON
|
KUBEK
|
ZADANIE 8: Zastanów się i zapisz jakie korzyści będziesz miał/ miała, gdy podwyższysz swoje tempo pracy z książką? Postaraj się wymyślić co najmniej 6 takich korzyści:
- .
- .
- .
- .
- .
- .
ZADANIE 9: Postaraj się przejść labirynt „samymi oczami”.
ZADANIE 10: Ostatnie zadanie na dziś. Poniżej w tabeli wypisałam dla Ciebie kilka różnych słów. Niektóre są słowami używanymi w języku polskim, inne to słowa z języków obcych. Twoim zadaniem jest wymyślić jakie słowo z języka polskiego brzmi podobnie. Swoją propozycję zapisz w tabeli.
np. TULJAN brzmi jak | TULI JAN |
PECORA | |
GALLO | |
BESTIAME | |
PORCUPINE | |
LIZARD | |
BUTA | |
TONBO | |
KAME | |
PASTRVA |