| Pytania? Kontakt: 517 219 244 |  dydaktyk@euroengram.edu.pl
Zaloguj
logowanie_dziecko logowanie_rodzic

Zgubiłeś hasło?

Strefa UczniaStrefa Ucznia
  • ANTYKUJON
    • Ćwiczenie Kości
    • Siłownia Umysłu
    • Teksty do pomiaru czytania
  • Ćwiczenia na start
  • Czytanie
    • Koncentracja
    • Wskazówki do treningów czytania
    • Pomiary kontrolne
    • Zmierz się z książką
    • Ćwiczenia
  • Testy
  • Gry
  • Do pobrania
  • Kącik Engramowicza
    • Poznaj Swojego Trenera
    • Akademia Adepta
    • Mnemotechniki w szkole
    • Wielcy, którzy…
    • Być kreatywnym
    • Ciekawe
    • Do It Yourself
    • Wierszuj z nami
    • Warsztatowo
    • Piątkowa Siłownia Umysłu
    • Konkursy
    • Engramowa Fiszkoteka
      • Jak się uczyć?
      • Zaloguj się
    • Co po 20 warsztatach
    • Dodatkowe zadania
  • O nas
    • Galeria
    • Wydarzenia
    • Instytut
    • FAQs
    • Kontakt
    • ANTYKUJON
      • Ćwiczenie Kości
      • Siłownia Umysłu
      • Teksty do pomiaru czytania
    • Ćwiczenia na start
    • Czytanie
      • Koncentracja
      • Wskazówki do treningów czytania
      • Pomiary kontrolne
      • Zmierz się z książką
      • Ćwiczenia
    • Testy
    • Gry
    • Do pobrania
    • Kącik Engramowicza
      • Poznaj Swojego Trenera
      • Akademia Adepta
      • Mnemotechniki w szkole
      • Wielcy, którzy…
      • Być kreatywnym
      • Ciekawe
      • Do It Yourself
      • Wierszuj z nami
      • Warsztatowo
      • Piątkowa Siłownia Umysłu
      • Konkursy
      • Engramowa Fiszkoteka
        • Jak się uczyć?
        • Zaloguj się
      • Co po 20 warsztatach
      • Dodatkowe zadania
    • O nas
      • Galeria
      • Wydarzenia
      • Instytut
      • FAQs
      • Kontakt

    Kącik Engramowicza Dodatkowe zadania

    Zadania po drugim warsztacie

    Witajcie 😊

    Za Wami drugie warsztaty z trenerem. Za pewne poznaliście się już ze swoja grupą i jesteście w stanie powiedzieć jaka pierwsza technika pamięciowa pozwoli Wam zapamiętywać informacje w kolejności, ale wszystko w swoim czasie.

    Zapraszamy do wykonania kilku ćwiczeń, które pozwolą Wam powtórzyć materiał i przygotują Was do kolejnych zadań z engramowego pakietu nauki przez zabawę i wyobraźnię.

    Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.

    Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po drugim warsztacie

    Powodzenia! 🙂

    ZADANIE 1: Połącz czynność z odpowiednią półkulą, która za nią odpowiada.

    ZADANIE 2: Na rozgrzewkę ciąg skojarzeń. Możesz to ćwiczenie wykonać samodzielnie lub zaprosić kogoś do zabawy. Zadanie polega na tym, aby do podanego słowa podawać inne słowo, które przyjdzie nam na myśl, a w jakiś sposób kojarzy się z wcześniejszym. Jak w przykładzie:

    Nitka- Igła- nitka- bluzka- spodnie- pralka- proszek- kakao- czekolada- słodycz- kalorie- waga….. itd.

    Spróbuj do każdego słowa podać co najmniej 15 słów.

    1. CYRK-
    2. TELEFON-
    3. KOŁDRA-
    4. KSIĄŻKA-
    5. LODY-

    ZADANIE 3:

    Czy wiesz, że?

    Móżdżek jest organem mózgu, w którym najszybciej tworzą się nowe komórki i połączenia nerwowe. Móżdżek głównie odpowiada za koordynacje ruchów oraz utrzymanie równowagi ciała , ale odkryto również, że bierze udział w procesach uczenia się, zapamiętywania i koncentracji uwagi. Dlatego ćwicząc umiejętności wpływające na móżdżek ćwiczymy jednocześnie pamięć i koncentrację.

    Weź do ręki dwa pisaki, długopisy lub kredki. Koncentrując wzrok na kropce postaraj się jednocześnie prawą i lewą od zewnętrznych krawędzi kartki do środka napisać następujące słowa:

    ZADANIE 4: Spostrzegawczość to umiejętność, która uławia nam dostrzeganie kształtu liter a w efekcie skuteczne ich rozpoznanie i nadawanie im znaczeń dlatego warto jest ćwiczyć spostrzegawczość skupiając swoja uwagę na tym co dzieje się wokoło nas na co dzień.

    Postaraj się odpowiedzieć na poniższe pytania. Zwróć uwagę na to ile czasu zajęło Ci „odnalezienie” odpowiedzi.

    1. Z ilu liter składa się Twoje imię?
    2. Ile osób chodzi do Twojej szkolnej klasy?
    3. Jakie postaci historyczne znajdują się na banknotach?
    4. Co znajduje się w herbie Twojego miasta?
    5. Ile krzeseł znajduje się w Twoim domu?
    6. Czy na tarczy Twojego zegarka są cyfry rzymskie czy arabskie?
    7. Jak brzmi panieńskie nazwisko Twojej mamy?

    ZADANIE 5: Teraz przed Tobą szczypta kreatywności. Czy znacz takie słowa, które zostały stworzone od nazw zwierząt np.

    • ZBARANIEĆ – powstało od słowa BARAN i oznacza zaniemówić
    • PAPUGOWAĆ – powstało od słowa PAPUGA i oznacza powtarzanie

    Postaraj się teraz utworzyć nowe słowa od poniższych nazw zwierząt i podaj ich znaczenie jak w przykładzie:

    • ŻYRAFA- ZŻYRAFIEĆ- czyli wyciągać szyję tak wysoko by zajrzeć komuś w okna,

    Teraz Twoja kolej:

    1. KUKUŁKA
    2. JELEŃ
    3. SKOWRONEK
    4. OWCA
    5. KARP
    6. KROWA
    7. PAWIAN

    ZADANIE 6: Koncentracja. Weź do ręki pierwszą z brzegu gazetę i otwórz na dowolnym artykule.

    Przygotuj stoper i nastaw czas na 2 minuty.

    Postaraj się w tym czasie zaznaczyć w kółko wszystkie słowa zawierające w sobie literę A.

    Czy udało Ci się zaznaczyć wszystkie litery A w artykule?

    ZADANIE 7: Pamiętasz jak na zajęciach trener wprowadził zasady tworzenia techniki pamięciowej, którą nazywamy łańcuchem?

    Jeśli masz wątpliwości zajrzyj do zestawu drugiego w podręczniku lub przyjrzyj się grafice poniżej.

    • Pierwsze ogniwo łączy się z drugim
    • Drugie ogniwo łączy się z trzecim
    • Nigdy nie wracamy do wcześniejszych ogniw.

    Zgodne z tymi zasadami stwórz i zapisz łańcuch skojarzeń do następujących słów :

    SYRENA

    PIERNIKI

    KOZIOŁKI

    KRASNALE

    ŁÓDŹ

    ŁABĘDZIE

    POSEJDON

    HUTA

    SMOK

    GRYF

    RYBY

    SCYZORYK

    ZADANIE 8 : Autokorekta. Weź do ręki inny kolor pisaka, długopisu i przeczytaj swoją historyjkę raz jeszcze. Wykreśl wszystkie rzeczowniki, które pojawiły się dodatkowo (poza tymi wypisanymi w zadaniu 7). Sprawdź również czy w Twoim opowiadaniu tworzysz łączenia ogniw zgodnie z zasadą pierwsze ogniwo łączy się z drugim, drugie ogniwo łączy się z trzecim itp.

    ZADANIE 9: Zastanów się przez chwilę czy pamiętasz wszystkie zapamiętane elementy i wypisz je.

    ………………

    Jak myślisz co zapamiętałeś?

    Właśnie odtworzyłeś 12 symboli polskich miast. Jesteś w stanie powiedzieć jakich? Zapisz swoje propozycje.

    ZADANIE 10: Przejrzyj swoje podręczniki ze szkoły i sprawdź jaki materiał mógłbyś/mogłabyś opracować i zapamiętać za pomocą techniki łańcucha.

    Zostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

    Europejski Instytut Edukacji Engram, ul. Olimpijska 17
    30-065 Kraków

     

    Dział Dydaktyczny:
    od poniedziałku do piątku: 9.00-17.00
    tel. 517 219 244
    dydaktyk@euroengram.edu.pl

    Instytut

    • O nas
    • Galeria
    • FAQs
    • Kontakt

    Strafa Ucznia 2017 - Instytut Edukacji Engram

    • Ciasteczka
    • Polityka prywatności