| Pytania? Kontakt: 517 219 244 |  dydaktyk@euroengram.edu.pl
Zaloguj
logowanie_dziecko logowanie_rodzic

Zgubiłeś hasło?

Strefa UczniaStrefa Ucznia
  • ANTYKUJON
    • Ćwiczenie Kości
    • Siłownia Umysłu
    • Teksty do pomiaru czytania
  • Ćwiczenia na start
  • Czytanie
    • Koncentracja
    • Wskazówki do treningów czytania
    • Pomiary kontrolne
    • Zmierz się z książką
    • Ćwiczenia
  • Testy
  • Gry
  • Do pobrania
  • Kącik Engramowicza
    • Poznaj Swojego Trenera
    • Akademia Adepta
    • Mnemotechniki w szkole
    • Wielcy, którzy…
    • Być kreatywnym
    • Ciekawe
    • Do It Yourself
    • Wierszuj z nami
    • Warsztatowo
    • Piątkowa Siłownia Umysłu
    • Konkursy
    • Engramowa Fiszkoteka
      • Jak się uczyć?
      • Zaloguj się
    • Co po 20 warsztatach
    • Dodatkowe zadania
  • O nas
    • Galeria
    • Wydarzenia
    • Instytut
    • FAQs
    • Kontakt
    • ANTYKUJON
      • Ćwiczenie Kości
      • Siłownia Umysłu
      • Teksty do pomiaru czytania
    • Ćwiczenia na start
    • Czytanie
      • Koncentracja
      • Wskazówki do treningów czytania
      • Pomiary kontrolne
      • Zmierz się z książką
      • Ćwiczenia
    • Testy
    • Gry
    • Do pobrania
    • Kącik Engramowicza
      • Poznaj Swojego Trenera
      • Akademia Adepta
      • Mnemotechniki w szkole
      • Wielcy, którzy…
      • Być kreatywnym
      • Ciekawe
      • Do It Yourself
      • Wierszuj z nami
      • Warsztatowo
      • Piątkowa Siłownia Umysłu
      • Konkursy
      • Engramowa Fiszkoteka
        • Jak się uczyć?
        • Zaloguj się
      • Co po 20 warsztatach
      • Dodatkowe zadania
    • O nas
      • Galeria
      • Wydarzenia
      • Instytut
      • FAQs
      • Kontakt

    Kącik Engramowicza Dodatkowe zadania

    Zadania po trzecim warsztacie

    Witajcie 😊

    Właśnie jesteście po 3 warsztacie, który był jednym z najbardziej wymagających warsztatów z jakimi przyjdzie się Wam mierzyć z uwagi na to, że większość czasu spędziliście w ławkach. Niemniej jednak był to kluczowy warsztat do zdobywania przez Was umiejętności w zakresie efektywnego czytania. Od tego warsztatu powinniście zacząć wytrwałą pracę z treningiem czytania.

    W związku z powyższym zaczniemy dziś nasze spotkanie od treningu czytania.

    Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.

    Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po trzecim warsztacie

    Powodzenia! 🙂

    ZADANIE 1: Trening czytania

    KONCENTRACJA –  MAKSYMALNE SKUPIENIE!! Czas 2 minuty

    Włącz telewizor w drugim pokoju. Ustaw na średni poziom głośności i wróć do siebie. Zamknij oczy i postaraj się przez dwie minuty koncentrować się na głosie płynącym z telewizora.  Następnie weź do ręki  długopis i postaraj się zanotować wszystko to co usłyszałeś.

     

    Miejsce na notatki:

     

    ROZGRZEWKA – MAKSYMALNA PREDKOŚĆ!!

    Przygotuj sobie telefon z dostępem do youtube. Nastaw sobie muzykę, której tempo jest szybkie i żwawe. Polecam rock and roll J

    Rozpoczynamy rozgrzewkę od dużego zorro. Przypominam, że wskaźnik ma być zamknięty, a oko podczas ćwiczenia powinno podążać za wskaźnikiem.

    Pozostajemy nadal na etapie koncentracji. Tym razem wykonujemy ćwiczenie zwane małym zorro. Wskaźnik nadal pozostaje zamknięty, oko podąża za wskaźnikiem.

    TECHNIKI – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ. długość trwania ćwiczenia- dwie piosenki o szybkim rytmie. Look’a należy rozłożyć w taki sposób, aby dzielił on linijkę na dwie części. Oko patrzy pomiędzy patyczki i stara się dostrzec słowa, które znajdują się między jednym a drugim patyczkiem. Ćwiczenie to należy wykonywać przy zachowaniu szybkiego tempa i jednoczesnym przesuwaniu looka na kolejne partie tekstu.

     

    ZAKOŃCZENIE TRENINGU : Daj oczom odpocząć. Zapewne Twój wzrok jest teraz zmęczony i masz wrażenie, że bolą Cię oczy. Zamknij je na chwilę i przy zamkniętych powiekach narysuj koło, trójkąt, kwadrat.

    Następnie zamrugaj kilka razy bardzo szybko. Dzięki temu nawilżysz zmęczone i wysuszone treningiem spojówki.

    ZAZNACZ WYKONANY TRENING w zeszycie ćwiczeń na stronie 12.

     

    ZADANIE 2: Do tej pory poznałeś jedną technikę pamięciową- łańcuch.

    Przypomnij sobie jakie są zasady tworzenia łańcuszka- ta technika jest dokładnie opisana w zestawie 2 w podręczniku niebieskim.

    Chciałabym Cię zaprosić do wykonania poniższego zadania, które polega na stworzeniu barwnej historii z przypadkowymi rzeczownikami. Zwykle, na zajęciach będziemy pracować w myśli lub w parach jedynie opowiadając sobie i wyobrażając barwne skojarzenia, ale dziś zrobimy wyjątek.

    Poniżej podaje Ci 15 rzeczowników a także fragmenty historii, które mają stworzyć łańcuch myślowy.

    Dopisz zdania tak by historyjka zawierała wszystkie 15 elementów w podanej kolejności a także by była zgodna z zasadami mnemotechniki łańcucha.

    PARASOL, AGRAFKA, OKNO, KAMIEŃ, PAPIER, PIES, MĄKA, ŚCIANA, ZUPA, REKLAMA, BUTY, GWAZDA, BUDOWLANIEC, LODÓWKA, MAGNES

     

    Parasol cały się podarł dlatego spięłam go wielkimi agrafkami.

    Te agrafki były tak duże, że ………………………………………………………………………………………………………………

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    Kamień nagle zaczął się zmieniać i mnie brudzić dlatego szybko zawinęłam/ zawinąłem go w papier.

    Z tego pogniecionego papieru zaczęłam/zacząłem wycinać groźnego psa.

    Ten pies……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

    Zupa wylała się wprost na stertę reklam, 

    które skleiły się ze sobą i stworzyły super modne buty.

    Tymi butami……………………………………………………………………………………………………………………………………….

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    ZADANIE 3 : Miasteczko studenckie.  Przyjrzyj się obrazkowi. Czy jesteś w stanie odpowiedzieć na pytania?

    • Andrzej
    • Bartosz
    • Cecylia
    • Daniel
    • Ewa
    • Felicja
    • Grzegorz
    • Helena

    Wszystkie wymienione wyżej osoby to przyjaciele w uniwersytetu. Mieszkali ze sobą w różnych akademikach. Na obrazie poniżej przedstawiono w jakich grupach mieszkali.

     

    1. Które z osób mieszkały we wszystkich trzech akademikach?
    1. Które z osób mieszkały w akademiku 1, i akademiku 2, ale nie mieszkały w akademiku 3?
    1. Które z osób mieszkały w 1 akademiku przez cały rok?
    1. Które z osób przeniosły się z akademika 1 do akademika 3?

     

    ZADANIE 4:  Zapałki

    1. Przenieś jedną zapałkę, aby otrzymać kwadrat.

    2. Usuń dwie zapałki, żeby otrzymać dwa kwadraty.

    3. Przenieś 1 zapałkę, aby utworzyć 4 trójkąty.

     

    ZADANIE 5: Ogłoszenie

    Na naszych zajęciach raczej nigdy nie zostaniesz poproszony o czytanie tekstu na głos, ale niewątpliwie podczas czytania na głos w naszym mózgu uaktywnia się wiele obszarów mózgu, które wzmacniają połączenia między komórkami a tym samym ulepszają jego pracę.

    Proponuję Ci teraz zabawę z krótkim ogłoszeniem.

    1. Przeczytaj je na głos, dokładnie, tak jak robisz to w szkole.

    Ogłoszenie

    Drugiego kwietnia na ulicy Kwiatowej we Wrocławiu znaleziono rudawego chomika w czerwonym kapeluszu. Zwierzę zachowywało się niespokojnie. Najprawdopodobniej nie potrafiło znaleźć drogi do domu dlatego przygarnęliśmy go do siebie.

    Właściciela prosimy o kontakt pod numerem telefonu 600-333-999

     

    2. Postaraj się odczytać je jeszcze raz, ale tak jakbyś się śpieszył/ śpieszyła.

    Ogłoszenie

    Drugiego kwietnia na ulicy Kwiatowej we Wrocławiu znaleziono rudawego chomika w czerwonym kapeluszu. Zwierzę zachowywało się niespokojnie. Najprawdopodobniej nie potrafiło znaleźć drogi do domu dlatego przygarnęliśmy go do siebie.

    Właściciela prosimy o kontakt pod numerem telefonu 600-333-999

     

    3. Postaraj się je zaśpiewać.

     Ogłoszenie

    Drugiego kwietnia na ulicy Kwiatowej we Wrocławiu znaleziono rudawego chomika w czerwonym kapeluszu. Zwierzę zachowywało się niespokojnie. Najprawdopodobniej nie potrafiło znaleźć drogi do domu dlatego przygarnęliśmy go do siebie.

    Właściciela prosimy o kontakt pod numerem telefonu 600-333-999

     

    4. Przeczytaj je na głos tak jak uznasz za stosowne.

    Ogłoszenie

    Drugiego kwietnia na ulicy Kwiatowej we Wrocławiu znaleziono rudawego chomika w czerwonym kapeluszu. Zwierzę zachowywało się niespokojnie. Najprawdopodobniej nie potrafiło znaleźć drogi do domu dlatego przygarnęliśmy go do siebie.

    Właściciela prosimy o kontakt pod numerem telefonu 600-333-999

    ZADANIE 6: Rysunek obok przedstawia dom z przodku. Jak wygląda ten dom z tyłu, jeśli wiadomo, że są tam trzy okna i nie ma drzwi?

     

     

     

     

    ZADANIE 7: Pamiętasz co mówił trener/ trenerka o sile rysunku? Rysunki czyli tak zwane piktogramy będą nam towarzyszyć przez wszystkie 20 spotkań dlatego też pozbądź się  swoich obaw odnoście tego, że nie umiesz rysować bądź, że Twoje rysunki nie są takie według Ciebie powinny być. Pamiętaj, że praktyka czyni mistrza dlatego weź długopis, nastaw stoper na 1 minutę i postaraj się narysować wszystkie poniższe słowa.

    Na każdy  rysunek masz niespełna 3 sekundy.

    SŁOŃCE

     

     

    KOŁO

     

     

    LODÓWKA

     

     

    DRZEWO

     

     

    SAMOCHÓD

     

     

    KONTAKT

     

     

    LATAWIEC

     

     

    BALON

     

     

    KSIĄŻKA

     

     

    SIATKÓWKA

     

     

    WOLNOŚĆ

     

     

    SMUTEK

     

     

    CHOROBA

     

     

    POMOC

     

     

    ZDROWIE

     

     

    WYNALAZEK

     

     

    KROPKA

     

     

    PĘDZELEK

     

     

    TELEFON

     

     

    KUBEK

     

     

     

    ZADANIE 8: Zastanów się i zapisz jakie korzyści będziesz miał/ miała, gdy podwyższysz swoje tempo pracy z książką? Postaraj się wymyślić co najmniej 6 takich korzyści:

    • .
    • .
    • .
    • .
    • .
    • .

    ZADANIE 9: Postaraj się przejść labirynt „samymi oczami”.

    ZADANIE 10: Ostatnie zadanie na dziś. Poniżej w tabeli wypisałam dla Ciebie kilka różnych słów. Niektóre są słowami używanymi w języku polskim, inne to słowa z języków obcych. Twoim zadaniem jest wymyślić jakie słowo z języka polskiego brzmi podobnie. Swoją propozycję zapisz w tabeli.

    np.  TULJAN brzmi jak TULI JAN
    PECORA
    GALLO
    BESTIAME
    PORCUPINE
    LIZARD
    BUTA
    TONBO
    KAME
    PASTRVA

     

    Zostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

    Europejski Instytut Edukacji Engram, ul. Olimpijska 17
    30-065 Kraków

     

    Dział Dydaktyczny:
    od poniedziałku do piątku: 9.00-17.00
    tel. 517 219 244
    dydaktyk@euroengram.edu.pl

    Instytut

    • O nas
    • Galeria
    • FAQs
    • Kontakt

    Strafa Ucznia 2017 - Instytut Edukacji Engram

    • Ciasteczka
    • Polityka prywatności