Zadania po czwartym warsztacie
Witajcie 😊
Za Wami czwarte warsztaty w programie „Ucz się Inteligentnie- angielski w skojarzeniach” a przed Wami wyjątkowe wyzwanie. Poniżej znajdziecie 10 zadań, które mają Wam pomóc utrwalić zdobyta do tej pory wiedzę a także sprawdzić ile pamiętacie.
Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.
Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po czwartym warsztacie
Powodzenia! 🙂
ZADANIE 1: Krótka powtórka – uzupełnij mini test
- Która półkula mózgu odpowiada za :
- Dodawanie…………………………………
- Kontakt z naturą…………………………
- Kolory…………………………………………
- Przestrzeń………………………………….
- Gotowanie zgodnie z przepisem kulinarnym……………………………………
- Wymień zasady tworzenia poprawnych i twórczych skojarzeń:
- Jak się nazywa program, w którym uczestniczysz ?………………………………………………………….
- Jakie dwie techniki pamięciowe poznałeś do tej pory?
- Od czego powinieneś/ powinnaś zacząć trening czytania z książką?……………………………………
ZADANIE 2 : Trening czytania
MAKSYMALNE SKUPIENIE!! Czas 2 minuty
Przyjrzyj się obrazkom przez 1 minutę a następnie je zasłon i odpowiedz na pytania.
- Czy sportowcy zwróceni są twarzami w lewo czy w obu kierunkach?
- Ile z przedstawionych dyscyplin sportowych to sporty wodne?
- Ile sporowców występuje na zdjęciu z przedmiotami niezbędnymi do uprawiania danej dyscypliny sportu?
- Ilu sportowców nie posiada dodatkowego sprzętu? Jakie dyscypliny uprawiaj?
ROZGRZEWKA – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ!!
Przygotuj sobie telefon z dostępem do youtube. Nastaw sobie muzykę, której tempo jest szybkie i żwawe. Polecam rock and roll 🙂
Rozpoczynamy rozgrzewkę od dużego zorro. Przypominam, że wskaźnik ma być zamknięty, a oko podczas ćwiczenia powinno podążać za wskaźnikiem.
Pozostajemy nadal na etapie rozgrzewki. Tym razem wykonujemy ćwiczenie zwane małym zorro. Wskaźnik nadal pozostaje zamknięty, oko podąża za wskaźnikiem.
TECHNIKI – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ. długość trwania ćwiczenia- dwie piosenki o szybkim rytmie(około 7 minut). Look’a należy rozłożyć w taki sposób, aby dzielił on linijkę na dwie części. Oko patrzy pomiędzy patyczki i stara się dostrzec słowa, które znajdują się między jednym a drugim patyczkiem. Ćwiczenie to należy wykonywać przy zachowaniu szybkiego tempa i jednoczesnym przesuwaniu looka na kolejne partie tekstu.
CZYTANIE W MAKSYMALNYM TEMPIE – ROZUMIENIE NA POZIOMIE 80 – 100 %!! PRZY ZACHOWANIU BARDZO SZYBKIEGO TEMPA.
To nowy etap treningu czytania, który poznaliście na ostatnich zajęciach. Przypominam zatem, że na tym etapie ćwiczymy z lookiem otwartym przez 3,5 minuty nadal przy muzyce.
Tym razem macie jednak do wyboru- albo 2 albo 3 fiksacje.
Oko nadal spogląda między patyczki i stara się dostrzegać słowa między nimi.
ZAKOŃCZENIE TRENINGU : Daj oczom odpocząć. Zapewne Twój wzrok jest teraz zmęczony i masz wrażenie, że bolą Cię oczy. Zamknij je na chwilę i przy zamkniętych powiekach narysuj koło, trójkąt, kwadrat.
Następnie zamrugaj kilka razy bardzo szybko. Dzięki temu nawilżysz zmęczone i wysuszone treningiem spojówki.
ZAZNACZ WYKONANY TRENING w zeszycie ćwiczeń na drabinie str. 15
ZADANIE 3: Pamięć wzrokowa wspomagana łańcuchem.
Przyjrzyj się liście słów przez dwie minuty i spróbuj zapamiętać jak najwięcej z nich. Możesz w tym celu zastosować technikę łańcucha, którą poznałeś/ poznałaś na drugich warsztatach z trenerem
ZADANIE 4: Zagadka matematyczna. Przyjrzyj się tabeli poniżej. Każdy kwadracik zastępuje jakąś liczbę. Suma tych liczb znajduje się na końcu każdego rzędu oraz na dole każdej kolumny. Jaka liczba powinna zastąpić znak zapytania?
ZADANIE 5: Przypomnij sobie czym były spinacze. Jeśli masz z tym problem zachęcam do odnalezienia podręcznika i przeczytanie zestawu nr 4.
Technika służy do nauki słów. Istotą jest znalezienie słowa podobnie brzmiącego (spinacza) do słowa, którego chcemy się nauczyć i następnie połączenie go skojarzeniem ze znaczeniem tego słowa, np.
Angielskie słówko GOOSE oznacza słowo GĘŚ.
Żeby wyobrazić sobie słowo GOOSE, szukamy w języku polskim podobnego w brzmieniu słowa, np. GUZ. Następnie łączymy ten nasz spinacz przypominacz (GUZ) z GĘSIĄ (znaczeniem słowa GOOSE) jakimś silnym skojarzeniem (np. gęś biegła bardzo szybko, nagle się wywróciła i nabiła sobie ogromnego guza). Teraz wiemy, że GOOSE po angielsku brzmi podobnie do GUZA, więc będzie to GOOSE.
JESZCZE RAZ : Zasady tworzenia spinaczy:
- Spinacz musi brzmieć podobnie do słowa, które chcemy zapamiętać!
- Najlepiej, gdy spinacz zaczyna się na tą samą literę/sylabę.
- Spinacz musi być łatwy do wyobrażenia.
- W trakcie wyobrażania sobie skojarzenia, koniecznie musimy powtórzyć na głos kilka razy słowo, którego chcemy się nauczyć (tzw. kodowanie dźwiękowe).
ZADANIE 6: Weź do ręki kredki i postaraj się teraz narysować swoje skojarzenia, które stworzyłeś w zadaniu 5.
Jak w przykładzie:
GOOSE – gęś – gęś biegła bardzo szybko, nagle się wywróciła i nabiła sobie ogromnego guza.
MIEJSCE NA TWOJE RYSUNKI
ZADANIE 7: Postaraj się wpisać w ramkę zapamiętane wyrazy z zadania 3. Pamiętaj, aby zwrócić uwagę na miejsce w jakim znajdowały się dane słowa.
ZADANIE 8: Nastaw sobie stoper na 5 minut. Postaraj się w tym czasie odnaleźć wszystkich poniższych bogów.
ZADANIE 9: Zapałki. Odwróć psa w przeciwnym kierunku, przenosząc 2 zapałki i oko. Upewnij się, że ogon nadal będzie uniesiony do góry.
ZADANIE 10: Otwórz swój zeszyt ćwiczeń na stronie 18. Znasz powiedzenie, że praktyka czyni mistrza? Wykonaj zadanie, które się tam znajduje i pochwal się nim na zajęciach z trenerem.