| Pytania? Kontakt: 517 219 244 |  dydaktyk@euroengram.edu.pl
Zaloguj
logowanie_dziecko logowanie_rodzic

Zgubiłeś hasło?

Strefa UczniaStrefa Ucznia
  • ANTYKUJON
    • Ćwiczenie Kości
    • Siłownia Umysłu
    • Teksty do pomiaru czytania
  • Ćwiczenia na start
  • Czytanie
    • Koncentracja
    • Wskazówki do treningów czytania
    • Pomiary kontrolne
    • Zmierz się z książką
    • Ćwiczenia
  • Testy
  • Gry
  • Do pobrania
  • Kącik Engramowicza
    • Poznaj Swojego Trenera
    • Akademia Adepta
    • Mnemotechniki w szkole
    • Wielcy, którzy…
    • Być kreatywnym
    • Ciekawe
    • Do It Yourself
    • Wierszuj z nami
    • Warsztatowo
    • Piątkowa Siłownia Umysłu
    • Konkursy
    • Engramowa Fiszkoteka
      • Jak się uczyć?
      • Zaloguj się
    • Co po 20 warsztatach
    • Dodatkowe zadania
  • O nas
    • Galeria
    • Wydarzenia
    • Instytut
    • FAQs
    • Kontakt
    • ANTYKUJON
      • Ćwiczenie Kości
      • Siłownia Umysłu
      • Teksty do pomiaru czytania
    • Ćwiczenia na start
    • Czytanie
      • Koncentracja
      • Wskazówki do treningów czytania
      • Pomiary kontrolne
      • Zmierz się z książką
      • Ćwiczenia
    • Testy
    • Gry
    • Do pobrania
    • Kącik Engramowicza
      • Poznaj Swojego Trenera
      • Akademia Adepta
      • Mnemotechniki w szkole
      • Wielcy, którzy…
      • Być kreatywnym
      • Ciekawe
      • Do It Yourself
      • Wierszuj z nami
      • Warsztatowo
      • Piątkowa Siłownia Umysłu
      • Konkursy
      • Engramowa Fiszkoteka
        • Jak się uczyć?
        • Zaloguj się
      • Co po 20 warsztatach
      • Dodatkowe zadania
    • O nas
      • Galeria
      • Wydarzenia
      • Instytut
      • FAQs
      • Kontakt

    Kącik Engramowicza Dodatkowe zadania

    Zadania po dziewiętnastym warsztacie

    Witajcie 😊

    Jesteście już prawie u mety w realizacji programu „Ucz się inteligentnie- angielski w skojarzeniach”. Na ostatnich warsztatach poznaliście zastosowanie piktogramów w poznawaniu angielskich idiomów  i rysunek mnemotechniczny jako technikę bazującą na pamięci wzrokowej i pamięci ciała.

    Dziś chcielibyśmy zaproponować Wam szereg ćwiczeń utrwalających zdobyte umiejętności zarówno z zakresu ostatniego warsztatu jak i całości zajęć.

    Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.

    Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po dziewiętnastym warsztacie

    Tekst “Opowieść o gazecie” możecie pobrać tutaj: Opowieść o gazecie

    Powodzenia! 🙂


    ZADANIE 1:

    Dzisiejsze ćwiczenia rozpoczniemy od rutynowego treningu czytania, który powinniście wykonywać z sumienną starannością i systematycznością co najmniej w regularności co dwa dni.

    Dzisiejszy trening czytania rozpoczniemy od koncentracji. Postaraj się uzupełnić każdy wiersz i każdy rząd a także każdy kwadrat w cyfry od 1 do 9. Pamiętaj, że cyfry nie mogą się powtarzać.

    ROZGRZEWKA – pamiętaj, aby zachować maksymalne tempo i pracować zgodnie z ruchem wskaźnika. Wybierz jeden ze sposobów rozgrzewki, włącz muzykę i do dzieła.

    CZYTANIE ZASADNICZE –  Rozpocznij ten etap pracy z książką i z metronomem. Nastaw  metronom na czas o połowę krótszy niż czas potrzebny Ci na przeczytanie strony tekstu ze wskaźnikiem i pełnym zrozumieniem. Ćwicz z metronomem przez 5 minut.

    Przypominam, że metronom jest do pobrania z zakładki „DO POBRANIA”

    NASTĘPNIE ROZPOCZNIJ CZYTANIE Z NOTOWANIEM – czas 10 minut

    Pamiętaj, że po przeczytaniu każdej strony powinieneś/ powinnaś zanotować trzy najważniejsze informacje.

    Notuj krótko za pomocą piktogramów, słów kluczy lub  równoważnikami zdań.

     

    ZADANIE 2: Wykonaj pomiar tempa czytania na tekście „Opowieść o gazecie”. Link do pobrania tekstu znajduje się na początku postu. Po przeczytaniu tekstu odpowiedz na pytania i oblicz tempo swojego czytania zgodnie ze wzorem:

    424 * 60 / sekundy =  ____

    Sprawdź teraz swoje odpowiedzi i wpisz swoje wyniki w tabelę umieszczoną w zeszycie ćwiczeń na okładce.

    ZADANIE 3 : Na podstawie przeczytanego tekstu o gazecie wykonaj notatkę. Masz do wyboru mapę myśli lub rysunek mnemotechniczny. Do dzieła.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ZADANIE 4: Pamiętasz zadanie z idiomami? Postaraj się wykonać zadanie tak jak na warsztatach.

    1. Postaraj się przetłumaczyć znaczenie idiomów w sposób dosłowny, a następnie narysuj ich znaczenie w drugiej kolumnie:

    change a fly into an elephant Robić z igły widły
    cut corners
    miss the boat
    take something with a pinch of salt
    once in a blue moon
    for a song
    have a lot on one’s plate
    be on the ball
    cost an arm and a leg

    2. Wytnij lub przyjrzyj się poprawnym tłumaczeniom i zdecyduj, który piktogram mógłby naprowadzić Cię na właściwe rozumienie przysłowia.

    kosztować majątek mieć dużo na głowie pójść na skróty/ ciąć koszty
    brać coś z przymrużeniem oka trafić w sedno przegapić szansę
    bardzo rzadko mieć łeb na karku bardzo tanio, za bezcen


    ZADANIE 5:
    Wraz z trenerem na warsztatach ćwiczyłeś/ ćwiczyłaś zapamiętywanie informacji w kolejności. Przyjrzyj się obrazkom przez 2 minuty, a następnie zasłoń je. Spróbuj zapamiętać jak najwięcej z nich. Możesz zdecydować czy będziesz pracował za pomocą techniki haków, łańcucha czy Loci. Wybór zależy od Ciebie.

    A: Czy pamiętasz pierwsze trzy obrazki z pierwszego wiersza?

    B: Czy pamiętasz środkowy obrazek ?

    C: Czy pamiętasz ostatni obrazek ?

    D: Ile zwierząt było na obrazkach?

    E: Czy jakieś obrazki się powtórzyły?

    F: Wymień rzeczy, które można zjeść?


    ZADANIE 6:
    ZAGADKA

     W rzędzie ustawione jest sześć szklanek, przy czym pierwsze trzy wypełnione są wodą, a kolejne trzy puste. Przesuwając w jednym ruchu tylko jedną szklankę, należy tak ustawić owe 6 szklanek, aby pełne nie stały obok innych pełnych, a puste obok innych pustych.

    Ile według Ciebie należy wykonać ruchów (podaj najmniejszą liczbę)?

    ZADANIE 7:  Znajdź na pograniczu dwóch sąsiadujących z sobą wyrazów ukryte zwierzęta.

    DZISIAJ RYBY DOBRZE BRAŁY, ZAWOŁAŁ ZENEK. TRUDNO PODCZAS DESZCZU PAKOWAĆ PLECAKI. GDY NADJECHAŁ AUTOKAR, AŚKA SZYBKO WSIADŁA DO NIEGO. TATA MUSIAŁ WYPIĆ KAWĘ GORZKĄ, BO ZABRAKŁO CUKRU. DO WARSZAWY WYJEŻDŻA RANO AUTOKAR POŚPIESZNY. NA OŚLE DZIECI ARABSKIE JEŻDŻĄ RANO DO SZKOŁY. IZYDOR SZEDŁ SZYBKIM KROKIEM. POPATRZ I POWIEDZ, KTÓRY BALON JEST NAJWYŻEJ. Z BOKU RADIA WYSTAJE ANTENA. SILNY WIATR ZŁAMAŁ PARASOL. WIESIA ZROBIŁA DLA MAMY KORALE. JAŚ RADOŚNIE PODNOSI OŁÓWEK. TRZEBA RANO WSTAWAĆ SZYBKO, BY ZDĄŻYĆ DO SZKOŁY.


    ZADANIE 8:
    Treść ukryta w muzyce

    Posłuchaj utworu muzycznego bez słów. Może to być muzyka klasyczna, jazz, muzyka taneczna lub inna, choć im wolniejsze tempo utworu, tym lepiej. Postaraj się pomyśleć, o czym ten utwór opowiada. Zapisz tę opowieść po wysłuchaniu całego utworu w dowolny sposób- nie zwracaj uwagi na formę czy konstrukcję.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ZADANIE 9: Powtarzamy spinacze. Weź swoją książkę z języka angielskiego i wypisz poniżej 15 słówek, które sprawiają Ci problem. Następnie wymyśl słowo spinacz i zapisz swoje skojarzenie, które pomoże Ci zapamiętać dane słówko. Spójrz na przykład.

    PIERNA- piernik- piernik zjada nogę.

    • .
    • .
    • .
    • .
    • .
    • .
    • .
    • .
    • .
    • .
    • .
    • .
    • .
    • .
    • .


    ZADANIE 10
    : Ciągi liczbowe.

    A: Jaka będzie kolejna liczba w następującym ciągu?

    1 ,11 ,21 ,1211, 111221, 312211, ……

    B: Jaka będzie kolejna liczba w ciągu?

    31, 28, 21, 30, 31, ….

    C: Jaka będzie kolejna liczba w ciągu ?

    1, 4, 1, 5, 9, 2, 6, ….

    D: Jaka będzie kolejna liczba w ciągu?

    6, 25, 64, 81, 32,   ….

    Zostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

    Europejski Instytut Edukacji Engram, ul. Olimpijska 17
    30-065 Kraków

     

    Dział Dydaktyczny:
    od poniedziałku do piątku: 9.00-17.00
    tel. 517 219 244
    dydaktyk@euroengram.edu.pl

    Instytut

    • O nas
    • Galeria
    • FAQs
    • Kontakt

    Strafa Ucznia 2017 - Instytut Edukacji Engram

    • Ciasteczka
    • Polityka prywatności