Zadania po trzynastym warsztacie
Witajcie 😊
W poniższym zestawie ćwiczeń będziemy rozpracowywać wykorzystanie piktogramów w nauce geografii a weźmiemy na warsztat akrostychy i akronimy- liczę na Wasze otwarte głowy i pomysłowość.
Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.
Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po trzynastym warsztacie
Tekst “Maciek” możecie pobrać tutaj: Maciek
Powodzenia! 🙂
ZADANIE 1: Odszukaj swoje piłeczki. Żonglerka to świetne ćwiczenie na koncentrację, ale i na podniesienie energii, dotlenienie mózgu i dobra zabawę.
Nastaw czas na 7 minut i baw się dobrze.
KONCENTRACJA : MAKSYMALNE SKUPIENIE!! Czas 2 minuty
Mandala to rysunek na planie koła, technika plastyczna stosowana w pracy zarówno z dziećmi, jak i dorosłymi. Mandala wywodzi się z tradycji hinduskiej, a jej nazwa oznacza “koło życia, cały świat, święty krąg”. Koło uważane jest za symbol harmonii i doskonałości.
Postaraj się pokolorować obrazek zgodnie z własnym uznaniem. Staraj się kolorować dokładnie. Jeśli nie zdążysz w 2 minuty możesz wykonywać ten obrazek również podczas kolejnych koncentracji.
ROZGRZEWKA – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ!!
Przygotuj sobie telefon z dostępem do youtube. Nastaw sobie muzykę, której tempo jest szybkie i żwawe. Polecam rock and roll 🙂 Przypominam również, że na tym etapie wskaźnik pozostaje zamknięty, a Ty masz do wyboru jedną z sześciu już metod rozgrzewki oka.
TECHNIKI – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ. długość trwania ćwiczenia 10 minut.
Zamknij wskaźnik/looka. Dziś na, na tym etapie pracy, będziesz ćwiczył/a z lookiem zamkniętym przesuwając patyczkami w szybkim tempie po tekście według poniższego wzoru. Wybierz ta technikę, która jest dla Ciebie najwygodniejsza i dzięki której widzisz najwięcej tekstu.
CZYTANIE W MAKSYMALNYM TEMPIE – ROZUMIENIE NA POZIOMIE 80 – 100 %!! PRZY ZACHOWANIU BARDZO SZYBKIEGO TEMPA.
Poznałeś/aś już wszystkie metody z zakresu szybkiego czytania. Na zajęciach z trenerem zapewne zdecydowałeś/ aś jaka technika daje Ci największe rozumienie czytanego tekstu.
Możesz teraz wybrać taki sposób, który daje Ci możliwość zobaczenia jak największej ilości słów.
Jeśli zdecydowałeś/ aś się na pracę fiksacjami to pamiętaj, że look pozostaje otwarty.
Jeśli zdecydowałeś się na pracę „eską”, „zetką” lub „pentelką” pracuj z lookiem zamkniętym lub z długopisem.
ZAKOŃCZENIE TRENINGU : Daj oczom odpocząć. Zapewne Twój wzrok jest teraz zmęczony i masz wrażenie, że bolą Cię oczy. Zamknij je na chwilę i przy zamkniętych powiekach narysuj koło, trójkąt, kwadrat.
Następnie zamrugaj kilka razy bardzo szybko. Dzięki temu nawilżysz zmęczone i wysuszone treningiem spojówki.
ZAZNACZ WYKONANY TRENING w zeszycie ćwiczeń na drabinie str. 55
ZADANIE 3 Wykonaj pomiar tempa czytania na tekście „Maciek”, ale tym razem chciałabym abyś wykonał/a pomiar odwrotnie niż dotąd. Link do pobrania tekstu znajduje się na początku postu.
Najpierw przeczytaj pytania do tekstu oraz proponowane odpowiedzi. Zaznacz kolorowym pisakiem, w każdy pytaniu, słowa klucze, które będą Ci podpowiadać na co zwrócić uwagę podczas czytania.
Następnie przeczytaj tekst i zmierz swoje tempo pracy.
Po przeczytaniu tekstu odpowiedz na pytania i oblicz tempo swojego czytania zgodnie ze wzorem:
311 * 60 / sekundy = ____
Sprawdź teraz swoje odpowiedzi i wpisz swoje wyniki w tabelę umieszczoną w zeszycie ćwiczeń na okładce. Pamiętaj, aby zaznaczyć również % zrozumienia tekstu.
ZADANIE 4: Ćwiczenie pamięci. Odmiany dyni jadalnej. Zapamiętaj gatunki i nazwy dyni jadalnej. Poświęć na to 10 minut.
Uwaga: możesz stosować kilka technik jednocześnie np. do zapamiętania gatunków możesz wykorzystać haki a do zapamiętania nazw łańcuch i spinacze.
ZADANIE 5: Przyjrzyj się zamieszczonym poniżej obrazkom. Czym się różnią ?
ZADANIE 6: Pamiętasz co to są akronimy? Najprościej mówiąc to skróty, które powstają z pierwszych liter słów składających się na wyrażenie np. akronim od wyrażenia Szkoła Podstawowa to SP
Przyjrzyj się poniższym akrostychom i postaraj je rozwinąć do pełnej nazwy.
ZADANIE 7: Na warsztatach z trenerem pracowaliście z mapą województw lub z mapą Stanów Zjednoczonych. Poniżej przedstawiam Ci mapę Afryki wraz z nazwami państw.
Na kolejnej stronie umieściłam konturową mapę Afryki, na której będziesz pracował/a.
Twoim zadaniem jest w miejscu odpowiednich państw narysować symbol danego państwa lub spinacz ułatwiający zapamiętanie jego nazwy. Popatrz na przykład poniżej. Do dzieła. Używaj własnych skojarzeń a jeśli nie zmieścisz swojego piktogramu w konturze państwa, narysuj go na niebieskim tle.
ZADANIE 8: Akrostychy . Przypomnij sobie czym są akrostychy. Jeśli nie jesteś pewny/a zachęcam Cię do przeczytania zestawu 4 w podręczniku engramu.
Czasem się zdarza, że mamy jakąś wiedzę, ale jest ona nieuporządkowana a właśnie ten porządek ma duże znaczenie. Znasz epoki literackie?
W poniższej tabeli wymyśl historyjkę, która będzie ułatwiać Ci zapamiętanie kolejnych epok. Ćwiczenie wykonaj tak jak wykonałeś zadanie domowe w podręczniku tyczące się zapamiętani kolejnych planet w układzie słonecznym.
ZADANIE 9: Dynie. Wpisz brakujące gatunki lub nazwy do tabeli, a sprawdź ile informacji udało Ci się zapamiętać właściwie.
ZADANIE 10: Inteligencja wizualna i werbalna. Spójrz na poniższy kleks. Zastanów się co przedstawia obrazek. Może to jakaś postać?, a może przedmiot?.
Opisz co dostrzegłeś/aś na obrazku w 6 zdaniach.
1.
2.
3.
4.
5.
6.