| Pytania? Kontakt: 517 219 244 |  dydaktyk@euroengram.edu.pl
Zaloguj
logowanie_dziecko logowanie_rodzic

Zgubiłeś hasło?

Strefa UczniaStrefa Ucznia
  • ANTYKUJON
    • Ćwiczenie Kości
    • Siłownia Umysłu
    • Teksty do pomiaru czytania
  • Ćwiczenia na start
  • Czytanie
    • Koncentracja
    • Wskazówki do treningów czytania
    • Pomiary kontrolne
    • Zmierz się z książką
    • Ćwiczenia
  • Testy
  • Gry
  • Do pobrania
  • Kącik Engramowicza
    • Poznaj Swojego Trenera
    • Akademia Adepta
    • Mnemotechniki w szkole
    • Wielcy, którzy…
    • Być kreatywnym
    • Ciekawe
    • Do It Yourself
    • Wierszuj z nami
    • Warsztatowo
    • Piątkowa Siłownia Umysłu
    • Konkursy
    • Engramowa Fiszkoteka
      • Jak się uczyć?
      • Zaloguj się
    • Co po 20 warsztatach
    • Dodatkowe zadania
  • O nas
    • Galeria
    • Wydarzenia
    • Instytut
    • FAQs
    • Kontakt
    • ANTYKUJON
      • Ćwiczenie Kości
      • Siłownia Umysłu
      • Teksty do pomiaru czytania
    • Ćwiczenia na start
    • Czytanie
      • Koncentracja
      • Wskazówki do treningów czytania
      • Pomiary kontrolne
      • Zmierz się z książką
      • Ćwiczenia
    • Testy
    • Gry
    • Do pobrania
    • Kącik Engramowicza
      • Poznaj Swojego Trenera
      • Akademia Adepta
      • Mnemotechniki w szkole
      • Wielcy, którzy…
      • Być kreatywnym
      • Ciekawe
      • Do It Yourself
      • Wierszuj z nami
      • Warsztatowo
      • Piątkowa Siłownia Umysłu
      • Konkursy
      • Engramowa Fiszkoteka
        • Jak się uczyć?
        • Zaloguj się
      • Co po 20 warsztatach
      • Dodatkowe zadania
    • O nas
      • Galeria
      • Wydarzenia
      • Instytut
      • FAQs
      • Kontakt

    Kącik Engramowicza Dodatkowe zadania

    Zadania po trzynastym warsztacie

    Witajcie 😊

    W poniższym zestawie ćwiczeń będziemy rozpracowywać wykorzystanie piktogramów w nauce geografii a weźmiemy na warsztat  akrostychy i akronimy- liczę na Wasze otwarte głowy i pomysłowość.

    Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.

    Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po trzynastym warsztacie

    Tekst “Maciek” możecie pobrać tutaj: Maciek

    Powodzenia! 🙂


    ZADANIE 1: Odszukaj swoje piłeczki. Żonglerka to świetne ćwiczenie na koncentrację, ale i na podniesienie energii, dotlenienie mózgu i  dobra zabawę.

    Nastaw czas na 7 minut i baw się dobrze.


    ZADANIE 2:
    Trening czytania.

    KONCENTRACJA : MAKSYMALNE SKUPIENIE!! Czas 2 minuty

    Mandala to rysunek na planie koła, technika plastyczna stosowana w pracy zarówno z dziećmi, jak i dorosłymi. Mandala wywodzi się z tradycji hinduskiej, a jej nazwa oznacza “koło życia, cały świat, święty krąg”. Koło uważane jest za symbol harmonii i doskonałości.

     

    Postaraj się pokolorować obrazek zgodnie z własnym uznaniem. Staraj się kolorować dokładnie. Jeśli nie zdążysz w 2 minuty możesz wykonywać ten obrazek również podczas kolejnych koncentracji.

    ROZGRZEWKA – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ!!

    Przygotuj sobie telefon z dostępem do youtube. Nastaw sobie muzykę, której tempo jest szybkie i żwawe. Polecam rock and roll 🙂 Przypominam również, że na tym etapie wskaźnik pozostaje zamknięty, a Ty masz do wyboru jedną z sześciu już metod rozgrzewki oka.

     

    TECHNIKI – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ. długość trwania ćwiczenia 10 minut.

    Zamknij wskaźnik/looka. Dziś na, na tym etapie pracy, będziesz ćwiczył/a z lookiem zamkniętym przesuwając patyczkami w szybkim tempie po tekście według poniższego wzoru. Wybierz ta technikę, która jest dla Ciebie najwygodniejsza i dzięki której widzisz najwięcej tekstu.

    CZYTANIE W MAKSYMALNYM TEMPIE – ROZUMIENIE NA  POZIOMIE 80 – 100 %!! PRZY ZACHOWANIU BARDZO  SZYBKIEGO TEMPA.

    Poznałeś/aś już wszystkie metody z zakresu szybkiego czytania. Na zajęciach z trenerem zapewne zdecydowałeś/ aś jaka technika daje Ci największe rozumienie czytanego tekstu.

    Możesz teraz wybrać taki sposób, który daje Ci możliwość zobaczenia jak największej ilości słów.

    Jeśli zdecydowałeś/ aś się na pracę fiksacjami to pamiętaj, że look pozostaje otwarty.

    Jeśli zdecydowałeś się na pracę „eską”, „zetką” lub „pentelką” pracuj z lookiem zamkniętym lub z długopisem.

    ZAKOŃCZENIE TRENINGU : Daj oczom odpocząć. Zapewne Twój wzrok jest teraz zmęczony i masz wrażenie, że bolą Cię oczy. Zamknij je na chwilę i przy zamkniętych powiekach narysuj koło, trójkąt, kwadrat.

    Następnie zamrugaj kilka razy bardzo szybko. Dzięki temu nawilżysz zmęczone i wysuszone treningiem spojówki.

    ZAZNACZ WYKONANY TRENING w zeszycie ćwiczeń na drabinie str. 55


    ZADANIE 3
    Wykonaj pomiar tempa czytania na tekście „Maciek”, ale tym razem chciałabym abyś wykonał/a pomiar odwrotnie niż dotąd. Link do pobrania tekstu znajduje się na początku postu.

    Najpierw przeczytaj pytania do tekstu oraz proponowane odpowiedzi. Zaznacz kolorowym pisakiem, w każdy pytaniu, słowa klucze, które będą Ci podpowiadać na co zwrócić uwagę podczas czytania.

    Następnie przeczytaj tekst i zmierz swoje tempo pracy.

    Po przeczytaniu tekstu odpowiedz na pytania i oblicz tempo swojego czytania zgodnie ze wzorem:

    311 * 60 / sekundy =  ____

    Sprawdź teraz swoje odpowiedzi i wpisz swoje wyniki w tabelę umieszczoną w zeszycie ćwiczeń na okładce. Pamiętaj, aby zaznaczyć również % zrozumienia tekstu.


    ZADANIE 4:
    Ćwiczenie pamięci. Odmiany dyni jadalnej. Zapamiętaj gatunki i nazwy dyni jadalnej. Poświęć na to 10 minut.

    Uwaga: możesz stosować kilka technik jednocześnie np. do zapamiętania gatunków możesz wykorzystać haki a do zapamiętania nazw łańcuch i spinacze.

    ZADANIE 5: Przyjrzyj się zamieszczonym poniżej obrazkom. Czym się różnią ?

    ZADANIE 6: Pamiętasz co to są akronimy? Najprościej mówiąc to skróty, które powstają z pierwszych liter słów składających się na wyrażenie np. akronim od wyrażenia Szkoła Podstawowa to SP

    Przyjrzyj się poniższym akrostychom i postaraj je rozwinąć do pełnej nazwy.

    ZADANIE 7: Na warsztatach z trenerem pracowaliście z mapą województw  lub z mapą Stanów Zjednoczonych. Poniżej przedstawiam Ci mapę Afryki wraz z nazwami państw.

    Na kolejnej stronie umieściłam konturową mapę Afryki, na której będziesz pracował/a.

     

    Twoim zadaniem jest w miejscu odpowiednich państw narysować symbol danego państwa lub spinacz ułatwiający zapamiętanie jego nazwy. Popatrz na przykład poniżej. Do dzieła. Używaj własnych skojarzeń a jeśli nie zmieścisz swojego piktogramu w konturze państwa, narysuj go na niebieskim tle.

    ZADANIE 8: Akrostychy . Przypomnij sobie czym są akrostychy. Jeśli nie jesteś pewny/a zachęcam Cię do przeczytania zestawu 4 w podręczniku engramu.

    Czasem się zdarza, że mamy jakąś wiedzę, ale jest ona nieuporządkowana a właśnie ten porządek ma duże znaczenie. Znasz epoki literackie?

    W poniższej tabeli wymyśl historyjkę, która będzie ułatwiać Ci zapamiętanie kolejnych epok. Ćwiczenie wykonaj tak jak wykonałeś zadanie domowe w podręczniku tyczące się  zapamiętani kolejnych planet w układzie słonecznym.

    ZADANIE 9: Dynie. Wpisz brakujące gatunki lub nazwy do tabeli, a sprawdź ile informacji udało Ci się zapamiętać właściwie.

    ZADANIE 10: Inteligencja wizualna i werbalna. Spójrz na poniższy kleks. Zastanów się co przedstawia obrazek. Może to jakaś postać?, a może przedmiot?.

    Opisz co dostrzegłeś/aś na obrazku w 6 zdaniach.

    1.

    2.

    3.

    4.

    5.

    6.

    Zostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

    Europejski Instytut Edukacji Engram, ul. Olimpijska 17
    30-065 Kraków

     

    Dział Dydaktyczny:
    od poniedziałku do piątku: 9.00-17.00
    tel. 517 219 244
    dydaktyk@euroengram.edu.pl

    Instytut

    • O nas
    • Galeria
    • FAQs
    • Kontakt

    Strafa Ucznia 2017 - Instytut Edukacji Engram

    • Ciasteczka
    • Polityka prywatności