| Pytania? Kontakt: 517 219 244 |  dydaktyk@euroengram.edu.pl
Zaloguj
logowanie_dziecko logowanie_rodzic

Zgubiłeś hasło?

Strefa UczniaStrefa Ucznia
  • ANTYKUJON
    • Ćwiczenie Kości
    • Siłownia Umysłu
    • Teksty do pomiaru czytania
  • Ćwiczenia na start
  • Czytanie
    • Koncentracja
    • Wskazówki do treningów czytania
    • Pomiary kontrolne
    • Zmierz się z książką
    • Ćwiczenia
  • Testy
  • Gry
  • Do pobrania
  • Kącik Engramowicza
    • Poznaj Swojego Trenera
    • Akademia Adepta
    • Mnemotechniki w szkole
    • Wielcy, którzy…
    • Być kreatywnym
    • Ciekawe
    • Do It Yourself
    • Wierszuj z nami
    • Warsztatowo
    • Piątkowa Siłownia Umysłu
    • Konkursy
    • Engramowa Fiszkoteka
      • Jak się uczyć?
      • Zaloguj się
    • Co po 20 warsztatach
    • Dodatkowe zadania
  • O nas
    • Galeria
    • Wydarzenia
    • Instytut
    • FAQs
    • Kontakt
    • ANTYKUJON
      • Ćwiczenie Kości
      • Siłownia Umysłu
      • Teksty do pomiaru czytania
    • Ćwiczenia na start
    • Czytanie
      • Koncentracja
      • Wskazówki do treningów czytania
      • Pomiary kontrolne
      • Zmierz się z książką
      • Ćwiczenia
    • Testy
    • Gry
    • Do pobrania
    • Kącik Engramowicza
      • Poznaj Swojego Trenera
      • Akademia Adepta
      • Mnemotechniki w szkole
      • Wielcy, którzy…
      • Być kreatywnym
      • Ciekawe
      • Do It Yourself
      • Wierszuj z nami
      • Warsztatowo
      • Piątkowa Siłownia Umysłu
      • Konkursy
      • Engramowa Fiszkoteka
        • Jak się uczyć?
        • Zaloguj się
      • Co po 20 warsztatach
      • Dodatkowe zadania
    • O nas
      • Galeria
      • Wydarzenia
      • Instytut
      • FAQs
      • Kontakt

    Kącik Engramowicza Dodatkowe zadania

    Zadania po piątym warsztacie

    Witajcie 🙂

    Jesteście po 5 zajęciach z trenerem, na których poznajecie tajniki technik pamięciowych i metodykę szybkiego czytania. Póki co jeszcze pewnie nie widzicie zaskakujących efektów, ale chwila cierpliwości i systematyczności pozwoli Wam przewyższyć  rówieśników umiejętnościami czytania.

    Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.

    Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po piątym warsztacie

    Tekst “Dynastia Miziołków” możecie pobrać tutaj: Dynastia Miziołków

    Powodzenia! 🙂


    ZADANIE 1: Jestem ciekawa czy pamiętasz słówka, które zapamiętywałeś/aś z trenerem na 4 warsztatach? Spójrz do swojego zeszytu ćwiczeń na stronę 17. Przyglądając się swoim rysunkom postaraj się przypomnieć sobie słówka oznaczające części ciała.

    Trener mógł pracować z Wami na bazie jeden z dwóch wersji. Przyjrzyj się obrazkom i wybierz tą tabelkę, którą robiłeś na zajęciach.

    W tabeli postaraj się wpisać angielskie słówko jak w przykładzie.

    ZADANIE 2: Trening czytania

    MAKSYMALNE SKUPIENIE!! Czas 2 minuty

    W poniższej tabeli znajdź obrazek, który nie ma pary. Nie wykreślaj par długopisem. Wykonaj to ćwiczenie wyłącznie oczami.

     

     

    ROZGRZEWKA – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ!!

    Przygotuj sobie telefon z dostępem do youtube. Nastaw sobie muzykę, której tempo jest szybkie i żwawe. Polecam rock and roll 🙂

    Dziś rozgrzewka będzie trwała 3,5 minuty. Pierwsze ćwiczenie wykonuj przez połowę utworu a następnie przejdź do kolejnego ćwiczenia.

     

     

    Zaczniemy od PIONU POJEDYNCZEGO. Przypominam, że wskaźnik ma być zamknięty, a oko podczas ćwiczenia powinno podążać za wskaźnikiem. Pamiętaj również o przekładaniu stron książki.

    Pozostajemy nadal na etapie rozgrzewki. Tym razem wykonujemy ćwiczenie zwane małym PIONEM PODWÓJNYM. Wskaźnik nadal pozostaje zamknięty, oko podąża za wskaźnikiem.

    TECHNIKI – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ. długość trwania ćwiczenia- dwie piosenki o szybkim rytmie- 10 minut. Look’a należy rozłożyć w taki sposób, aby dzielił on linijkę na dwie części. Oko patrzy pomiędzy patyczki i stara się dostrzec słowa, które znajdują się między jednym a drugim patyczkiem. Ćwiczenie  to należy wykonywać przy zachowaniu szybkiego tempa i jednoczesnym przesuwaniu looka na kolejne partie tekstu.

     

     

     

    CZYTANIE W MAKSYMALNYM TEMPIE – ROZUMIENIE NA POZIOMIE 80 – 100 %!! PRZY ZACHOWANIU BARDZO  SZYBKIEGO TEMPA.

    To stosunkowo nowy etap treningu czytania, który poznaliście na czwartych  zajęciach. Przypominam zatem, że na tym etapie ćwiczymy z lookiem otwartym przez 5 minut, ale już bez muzyki.

     

     

    Tym razem macie jednak do wyboru- albo 2 albo 3 fiksacje.

    Oko nadal spogląda między patyczki i stara się dostrzegać słowa między nimi.

    Póki co może być Ci  trudno zrozumieć treść czytanego tekstu, ale proszę, abyś po każdej „przeczytanej” w ten sposób stronie postarał/a się pomyśleć o tym, czy jesteś w stanie stwierdzić co się na niej działo.

    ZAKOŃCZENIE TRENINGU : Daj oczom odpocząć. Zapewne Twój wzrok jest teraz zmęczony i masz wrażenie, że bolą Cię oczy. Zamknij je na chwilę i przy zamkniętych powiekach narysuj koło, trójkąt, kwadrat.

    Następnie zamrugaj kilka razy bardzo szybko. Dzięki temu nawilżysz zmęczone i wysuszone treningiem spojówki.

    ZAZNACZ WYKONANY TRENING w zeszycie ćwiczeń na drabinie str. 19

    ZADANIE 3: Pomiar tempa czytania

    Wykonaj pomiar tempa czytania na tekście „Dynastia Miziołków” a następnie odpowiedz na pytania do treści tekstu. Link do pobrania tekstu znajduje się na początku postu.

    Jeśli nie znasz lub nie jesteś pewny odpowiedzi nie zostawiaj pustych pytań. Strzelaj. Póki co masz prawo nie dostrzegać 100 % czytanego tekstu, Na to przyjdzie jeszcze czas. Póki co koncentrujemy się na przełamaniu dotychczasowych schematów w czytaniu i podwyższaniu tempa pracy z książką.

    Teraz oblicz tempo swojego czytania zgodnie ze wzorem:

    Czyli:

    395 * 60 / sekundy =  ____

    Sprawdź teraz swoje wyniki i wpisz je w tabelę umieszczoną w zeszycie ćwiczeń na okładce.

    ZADANIE 4: Spójrz na liczby w głównych rzędach. Zastanów się jaka liczba powinna zastąpić znak zapytania w dolnym.

    ZADANIE 5: Analogie słowne.

    Wybierz poprawne analogie, tak aby każde stwierdzenie było prawdziwe.

    1.Wejście ma się do wyjścia tak, jak przyjazd do…

    • Pętli
    • Lotniska
    • Zajezdni
    • Odjazdu

    2. Ramie ma się do ręki tak, jak noga do…

    • Stopy
    • Palca u nogi
    • Kostki
    • Podeszwy

    3. Prawy ma się do lewego, tak jak góra do….

    • Ziemi
    • Sufitu
    • Doliny
    • Piwnicy

    4. Róża ma się do kwiatu tak, jak pies do…

    • Kota
    • Człowieka
    • Zwierzęcia
    • Szczeniaka

     

    ZADANIE 6: Techniki mieszane. Zapamiętaj za pomocą łańcucha i spinaczy rodzaje gleb jakie występują w Polsce.

    1.Zacznij od stworzenia spinaczy czyli do podanych nazw stwórz takie, które brzmią podobnie

    Bielicowe- np. biel + lico

    Brunatne-

    Płowe-

    Mady-

    Rędziny-

    Czarnoziemy-

    Torfowe-

    Górskie-

    2. Stwórz teraz barwną historię pamiętając o zasadach tworzenia łańcuszka.

    Pamiętaj o tym, żeby starć się zobaczyć w wyobraźni obrazy, o których myślisz tak jakbyś oglądał / a je na ekranie telewizora.

     

    ZADANIE 7: Na obrazkach poniżej przedstawiono kilka przedmiotów nałożonych na siebie. Czy potrafisz je rozpoznać?

     

    Przedmioty:

    1.

    2.

    3.

     

     

     

    Przedmioty:

    1.

    2.

    3.

     

     

     

     

    Przedmioty:

    1.

    2.

    3.

    4.

                                                                                                            

     

     ZADANIE 8: Podaj symbol  i spinacz do następujących haseł. Jeśli chcesz możesz wspomóc się piktogramami. Jak w przykładzie.

    HASŁO SYMBOL

    SPINACZ

     

    BIAŁOWIEŻA ŻUBR    

      

    BIAŁA + WIEŻA
    BIAŁORUŚ BIAŁY+ RYŚ
    WARSZAWA    
    MOZART    
    SZYMBORSKA    
    WAŁĘSA    
    MAGELLAN    
    NAPOLEON    
    WADOWICE    
    JAN PAWEŁ II    
    KATOWICE    

     

    ZADANIE 9: Gorący ziemniak.

    Znasz tę grę? Polega ona na udzielaniu odpowiedzi tak długo jak długo stoper odlicza czas. Jest to świetna zabawa w grupie więc polecam Ci ją, abyś zagrał/a w domu z rodzicami.

    Teraz jednak zagrasz sam/a.

    Przygotuj zegarek lub telefon z minutnikiem. Będziesz nastawiać minutnik na określoną ilość czasu, którą podam Ci przed każdą rundą. Następnie będziesz odpowiadał/a na pytania tak długo, aż nie zadzwoni budzik. Uwaga za każdym razem będziesz starał/a się podać nie mniej niż określoną ilość odpowiedzi.

    Swoje propozycje zapisz słowami lub narysuj piktogramem jak w przykładzie:

    PRZYKŁAD . Nastaw na 10 sekund i postaraj się wymyślić CO NAJMNIEJ 5 odpowiedzi na poniższe pytanie.

    Czego nie chciałbyś/ chciałabyś znaleźć w zupie?

    1.Nastaw na 15 sekund i postaraj się wymyślić CO NAJMNIEJ 15 odpowiedzi na poniższe pytanie.

    a) Jakie przedmioty możesz znaleźć w szkole?

    2. Nastaw na 20 sekund i postaraj się wymyślić CO NAJMNIEJ 15 odpowiedzi na poniższe pytanie.

    b) Jak lubisz spędzać wolny czas?

    3. Nastaw na minutę i postaraj się wymyślić CO NAJMNIEJ 30 odpowiedzi na poniższe pytanie.

    c) Jak można zarabiać na życie?

     

    ZADANIE 10: Na zakończenie. Wróćmy do tego co naturalne- do gleby 🙂 Postaraj się zapisać nazwy gleb jakie występują w Polsce, które zapamiętywałeś/zapamiętywałaś za pomocą łańcuszka w zadaniu 6.

      1 komentarz

    1. Adam Wojtanowski
      21 marca 2020
      Zaloguj się, aby odpowiedzieć

      To bardzo fajne!!

    Zostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

    Europejski Instytut Edukacji Engram, ul. Olimpijska 17
    30-065 Kraków

     

    Dział Dydaktyczny:
    od poniedziałku do piątku: 9.00-17.00
    tel. 517 219 244
    dydaktyk@euroengram.edu.pl

    Instytut

    • O nas
    • Galeria
    • FAQs
    • Kontakt

    Strafa Ucznia 2017 - Instytut Edukacji Engram

    • Ciasteczka
    • Polityka prywatności