| Pytania? Kontakt: 517 219 244 |  dydaktyk@euroengram.edu.pl
Zaloguj
logowanie_dziecko logowanie_rodzic

Zgubiłeś hasło?

Strefa UczniaStrefa Ucznia
  • ANTYKUJON
    • Ćwiczenie Kości
    • Siłownia Umysłu
    • Teksty do pomiaru czytania
  • Ćwiczenia na start
  • Czytanie
    • Koncentracja
    • Wskazówki do treningów czytania
    • Pomiary kontrolne
    • Zmierz się z książką
    • Ćwiczenia
  • Testy
  • Gry
  • Do pobrania
  • Kącik Engramowicza
    • Poznaj Swojego Trenera
    • Akademia Adepta
    • Mnemotechniki w szkole
    • Wielcy, którzy…
    • Być kreatywnym
    • Ciekawe
    • Do It Yourself
    • Wierszuj z nami
    • Warsztatowo
    • Piątkowa Siłownia Umysłu
    • Konkursy
    • Engramowa Fiszkoteka
      • Jak się uczyć?
      • Zaloguj się
    • Co po 20 warsztatach
    • Dodatkowe zadania
  • O nas
    • Galeria
    • Wydarzenia
    • Instytut
    • FAQs
    • Kontakt
    • ANTYKUJON
      • Ćwiczenie Kości
      • Siłownia Umysłu
      • Teksty do pomiaru czytania
    • Ćwiczenia na start
    • Czytanie
      • Koncentracja
      • Wskazówki do treningów czytania
      • Pomiary kontrolne
      • Zmierz się z książką
      • Ćwiczenia
    • Testy
    • Gry
    • Do pobrania
    • Kącik Engramowicza
      • Poznaj Swojego Trenera
      • Akademia Adepta
      • Mnemotechniki w szkole
      • Wielcy, którzy…
      • Być kreatywnym
      • Ciekawe
      • Do It Yourself
      • Wierszuj z nami
      • Warsztatowo
      • Piątkowa Siłownia Umysłu
      • Konkursy
      • Engramowa Fiszkoteka
        • Jak się uczyć?
        • Zaloguj się
      • Co po 20 warsztatach
      • Dodatkowe zadania
    • O nas
      • Galeria
      • Wydarzenia
      • Instytut
      • FAQs
      • Kontakt

    Kącik Engramowicza Dodatkowe zadania

    Zadania po siódmym warsztacie

    Witajcie 🙂

    Za Wami 7 już warsztaty w ramach programu „Ucz się Inteligentnie”. Jestem niezmiernie ciekawa czy już wiecie coś więcej, czy macie jakieś wyobrażenie na temat tego co się będzie działo dalej 🙂

    Póki co realizacja warsztatów została wstrzymana przez sytuacje jaka ma miejsce w naszym kraju, ale pozostając w pełni optymistycznym nastroju mam nadzieję, że lada moment będziecie mogli wrócić do swoich grup a tymczasem zapraszam do zadań umieszczonych poniżej.

    Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.

    Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po siódmym warsztacie

    Tekst “Kwiat kalafiora” możecie pobrać tutaj: Kwiat kalafiora

    Powodzenia! 🙂


    ZADANIE 1: Droodle czyli obrazki na pierwszy rzut oka pozbawione sensu, choć ich autor tworząc je z pewnością miał coś na myśli. My kombinujemy, cóż to takiego, tworzymy dziesiątki możliwości… lecz kiedy pada właściwa odpowiedź, wszystko staje się jasne… Ciekawa jestem czy zgadniesz co to jest? 🙂

    Swoje propozycje zapisz obok obrazka.

    ZADANIE 2: Trening czytania. Przygotuj książkę, wskaźnik oraz telefon. Zaczynamy:

    KONCENTRACJA – MAKSYMALNE SKUPIENIE!! Postaraj się uzupełnić obie tabelki w czasie 2 minut.

     

     

    ROZGRZEWKA – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ!! – CZAS 2 minuty

    Przygotuj sobie telefon z dostępem do youtube. Nastaw sobie muzykę, której tempo jest szybkie i żwawe. Polecam rock and roll J Przypominam również, że na tym etapie wskaźnik pozostaje zamknięty, a Ty masz do wyboru jedną z sześciu już metod rozgrzewki oka.

     

    TECHNIKI – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ. długość trwania ćwiczenia 10 minut.

    Przypominam, że na tym etapie pracujesz z lookiem otwartym oraz tłumieniem fonetyzacji.

    Czym jest fonetyzacja? Co nieco więcej o fonetyzacji możesz przeczytać na str. 25 w zeszycie ćwiczeń.

     

     

    Pamiętaj, aby wybrać taki sposób tłumienia fonetyzacji, który przeszkadza Ci najbardziej w rozumieniu widzianych słów i zwrotów. Przypominam również, że na tym etapie wskaźnik należy rozłożyć go  w taki sposób, aby dzielił on linijkę na dwie części. Oko patrzy pomiędzy patyczki i stara się dostrzec słowa, które znajdują się między jednym a drugim patyczkiem. Ćwiczenie  to należy wykonywać przy zachowaniu szybkiego tempa i jednoczesnym przesuwaniu looka na kolejne partie tekstu.

    CZYTANIE W MAKSYMALNYM TEMPIE – ROZUMIENIE NA  POZIOMIE 80 – 100 %!! PRZY ZACHOWANIU BARDZO  SZYBKIEGO TEMPA.

    Przypominam, że na tym etapie ćwiczymy z lookiem otwartym przez 5 minut (tym razem już bez muzyki i już bez tłumienia fonetyzacji).Możesz zdecydować czy pracujesz na dwie czy na trzy fiksacje. Wybierz taki sposób, który daje Ci możliwość zobaczenia większej ilości słów. Oko nadal spogląda między patyczki i stara się dostrzegać słowa między nimi.

     

     

    UWAGA: Postaraj się po każdej przeczytanej stronie zastanowić się nad tym co widziałeś/widziałaś i czy jesteś w stanie opowiedzieć o tym co działo się tekście.

    ZAKOŃCZENIE TRENINGU : Daj oczom odpocząć. Zapewne Twój wzrok jest teraz zmęczony i masz wrażenie, że bolą Cię oczy. Zamknij je na chwilę i przy zamkniętych powiekach narysuj koło, trójkąt, kwadrat.

    Następnie zamrugaj kilka razy bardzo szybko. Dzięki temu nawilżysz zmęczone i wysuszone treningiem spojówki.

    ZAZNACZ WYKONANY TRENING w zeszycie ćwiczeń na drabinie str. 29

    ZADANIE 3 Wykonaj pomiar tempa czytania na tekście „Kwiat kalafiora” a następnie odpowiedz na pytania do treści tekstu.  Link do pobrania tekstu znajduje się na początku postu. Następnie oblicz tempo swojego czytania zgodnie ze wzorem:

    402 * 60 / sekundy =  ____

    Wpisz swoje wyniki w tabelę umieszczoną w zeszycie ćwiczeń na okładce i wydrukuj tekst ponieważ będzie Ci on potrzebny przy kolejnym zadaniu.

    ZADANIE 4: Zagadka- Nad rzeką..

    Voi la. Przyjrzyj się obrazkowi przez 3 minuty, a potem zakryj obrazek i odpowiedz na pytania umieszczone poniżej.

    1. Jaka pora dnia jest pokazana na rysunku?
    2. Obrazek ukazuje wczesną wiosnę czy późną jesień?
    3. Czy rzeka jest żeglowna?
    4. W jakim kierunku płynie rzeka: na południe, północ, wschód czy zachód?
    5. Czy Hluboka rzekę w pobliżu wybrzeża, które jest łódź?
    6. Czy jest w pobliżu mostu na rzece?
    7. Jak daleko jest kolej stąd?
    8. Czy żurawie lecą na północ czy na południe?


    ZADANIE 5:
    Zagadka- dziwny gust.

    Pamiętasz tekst, który czytałeś na warsztatach 7, z trenerem, podczas pomiaru tempa czytania o marketingowych sztuczkach? Przygotowałam dla Ciebie zagadkę, która nawiązuje do tego o czym rozmawialiście na warsztatach.

    Flakon taniej wody toaletowej kosztuje 20 złotych, a droższej markowej 30 zł. W sklepie podwyższono cenę tańszej wody toaletowej do 35 złotych. Która woda będzie sprzedawać się lepiej?

    Uzasadnij swoją odpowiedz:

    Do jakiej sztuczki marketingowej nawiązuje zagadka?:

    ZADANIE 6: Techniki mieszane czyli łańcuszek i spinacze.

    Pamiętasz jak zapamiętywaliście na warsztatach, za pomocą barwnych historii, przypadkowe rzeczowniki? Czas zapamiętać coś konkretnego. Poniżej wypisałam dla Ciebie nazwy grzybów jadalnych jakie występują w Polsce.

    1.Do podanych nazw dopisz słowa spinacze (podobnie brzmiące) np. maślak brzmi podobnie jak masło.

     prawdziwek –

    kurka-

    kania-

    rydz-

    gąska zielona-

    podgrzybek-

    koźlarz-

    maślak-

    opieńki-

    2. Wykorzystaj spinacze przy tworzeniu łańcuszka i stwórz niepowtarzalna, barwną historię. Pamiętaj, aby starać się wyobrażać sobie wszystko to o czym myślisz.


    ZADANIE 7:
    Anagramy.

    Anagram oznacza wyraz powstały poprzez przestawienie liter. Przyjrzyj się poniższym anagramom. Trzy z nich to nazwiska sławnych POLAKÓW. Które słowo nie pasuje do pozostałych?

     

    YMSZBOKARS
    BAJKŁO
    ŁSWAĘA
    KARTCOZUK

     

    Zapisz nazwiska w poprawnej wersji i zanotuj poniżej (za pomocą słów kluczowych) kim byli i co ich łączyło.

    Możesz wspomóc się piktogramami.

    Miejsce na Twoją notatkę:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ZADANIE 8: Trójkąty.

    Ile trójkątów prostokątnych można narysować, łącząc ze sobą dowolne 3 punkty?

     

     

    ZADANIE 9 : Grzyby. Czy jesteś w stanie odtworzyć nazwy 9 jadalnych grzybów?

    Wpisz nazwy które zapamiętałeś w kolejne kręgi  łańcucha.

    ZADANIE 10: Skok do podręcznika- słowa klucze. Na zakończenie dzisiejszej pracy spójrz na poniższy tekst. Jest to fragment podręcznika do historii wydawnictwa Nowa Era.

    a) Jak widzisz autor tekstu postanowił pomóc Ci w zaznaczaniu słów kluczowych, ale proszę, abyś przeczytał/a ten fragment samodzielnie i podkreśliła te słowa, które Ty uważasz za ważne

    b) Weź do ręki teraz coś do pisania i postaraj się zrobić notatkę rysunkową- komiks z słów kluczowych, które postanowiłeś/aś podkreślić. Swoją pracą pochwal się trenerowi na zajęciach.

    Zostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

    Europejski Instytut Edukacji Engram, ul. Olimpijska 17
    30-065 Kraków

     

    Dział Dydaktyczny:
    od poniedziałku do piątku: 9.00-17.00
    tel. 517 219 244
    dydaktyk@euroengram.edu.pl

    Instytut

    • O nas
    • Galeria
    • FAQs
    • Kontakt

    Strafa Ucznia 2017 - Instytut Edukacji Engram

    • Ciasteczka
    • Polityka prywatności