Zadania po siódmym warsztacie
Witajcie 🙂
Za Wami 7 już warsztaty w ramach programu „Ucz się Inteligentnie”. Jestem niezmiernie ciekawa czy już wiecie coś więcej, czy macie jakieś wyobrażenie na temat tego co się będzie działo dalej 🙂
Póki co realizacja warsztatów została wstrzymana przez sytuacje jaka ma miejsce w naszym kraju, ale pozostając w pełni optymistycznym nastroju mam nadzieję, że lada moment będziecie mogli wrócić do swoich grup a tymczasem zapraszam do zadań umieszczonych poniżej.
Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.
Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po siódmym warsztacie
Tekst “Kwiat kalafiora” możecie pobrać tutaj: Kwiat kalafiora
Powodzenia! 🙂
ZADANIE 1: Droodle czyli obrazki na pierwszy rzut oka pozbawione sensu, choć ich autor tworząc je z pewnością miał coś na myśli. My kombinujemy, cóż to takiego, tworzymy dziesiątki możliwości… lecz kiedy pada właściwa odpowiedź, wszystko staje się jasne… Ciekawa jestem czy zgadniesz co to jest? 🙂
Swoje propozycje zapisz obok obrazka.
ZADANIE 2: Trening czytania. Przygotuj książkę, wskaźnik oraz telefon. Zaczynamy:
KONCENTRACJA – MAKSYMALNE SKUPIENIE!! Postaraj się uzupełnić obie tabelki w czasie 2 minut.
ROZGRZEWKA – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ!! – CZAS 2 minuty
Przygotuj sobie telefon z dostępem do youtube. Nastaw sobie muzykę, której tempo jest szybkie i żwawe. Polecam rock and roll J Przypominam również, że na tym etapie wskaźnik pozostaje zamknięty, a Ty masz do wyboru jedną z sześciu już metod rozgrzewki oka.
TECHNIKI – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ. długość trwania ćwiczenia 10 minut.
Przypominam, że na tym etapie pracujesz z lookiem otwartym oraz tłumieniem fonetyzacji.
Czym jest fonetyzacja? Co nieco więcej o fonetyzacji możesz przeczytać na str. 25 w zeszycie ćwiczeń.
Pamiętaj, aby wybrać taki sposób tłumienia fonetyzacji, który przeszkadza Ci najbardziej w rozumieniu widzianych słów i zwrotów. Przypominam również, że na tym etapie wskaźnik należy rozłożyć go w taki sposób, aby dzielił on linijkę na dwie części. Oko patrzy pomiędzy patyczki i stara się dostrzec słowa, które znajdują się między jednym a drugim patyczkiem. Ćwiczenie to należy wykonywać przy zachowaniu szybkiego tempa i jednoczesnym przesuwaniu looka na kolejne partie tekstu.
CZYTANIE W MAKSYMALNYM TEMPIE – ROZUMIENIE NA POZIOMIE 80 – 100 %!! PRZY ZACHOWANIU BARDZO SZYBKIEGO TEMPA.
Przypominam, że na tym etapie ćwiczymy z lookiem otwartym przez 5 minut (tym razem już bez muzyki i już bez tłumienia fonetyzacji).Możesz zdecydować czy pracujesz na dwie czy na trzy fiksacje. Wybierz taki sposób, który daje Ci możliwość zobaczenia większej ilości słów. Oko nadal spogląda między patyczki i stara się dostrzegać słowa między nimi.
UWAGA: Postaraj się po każdej przeczytanej stronie zastanowić się nad tym co widziałeś/widziałaś i czy jesteś w stanie opowiedzieć o tym co działo się tekście.
ZAKOŃCZENIE TRENINGU : Daj oczom odpocząć. Zapewne Twój wzrok jest teraz zmęczony i masz wrażenie, że bolą Cię oczy. Zamknij je na chwilę i przy zamkniętych powiekach narysuj koło, trójkąt, kwadrat.
Następnie zamrugaj kilka razy bardzo szybko. Dzięki temu nawilżysz zmęczone i wysuszone treningiem spojówki.
ZAZNACZ WYKONANY TRENING w zeszycie ćwiczeń na drabinie str. 29
ZADANIE 3 Wykonaj pomiar tempa czytania na tekście „Kwiat kalafiora” a następnie odpowiedz na pytania do treści tekstu. Link do pobrania tekstu znajduje się na początku postu. Następnie oblicz tempo swojego czytania zgodnie ze wzorem:
402 * 60 / sekundy = ____
Wpisz swoje wyniki w tabelę umieszczoną w zeszycie ćwiczeń na okładce i wydrukuj tekst ponieważ będzie Ci on potrzebny przy kolejnym zadaniu.
ZADANIE 4: Zagadka- Nad rzeką..
Voi la. Przyjrzyj się obrazkowi przez 3 minuty, a potem zakryj obrazek i odpowiedz na pytania umieszczone poniżej.
- Jaka pora dnia jest pokazana na rysunku?
- Obrazek ukazuje wczesną wiosnę czy późną jesień?
- Czy rzeka jest żeglowna?
- W jakim kierunku płynie rzeka: na południe, północ, wschód czy zachód?
- Czy Hluboka rzekę w pobliżu wybrzeża, które jest łódź?
- Czy jest w pobliżu mostu na rzece?
- Jak daleko jest kolej stąd?
- Czy żurawie lecą na północ czy na południe?
ZADANIE 5: Zagadka- dziwny gust.
Pamiętasz tekst, który czytałeś na warsztatach 7, z trenerem, podczas pomiaru tempa czytania o marketingowych sztuczkach? Przygotowałam dla Ciebie zagadkę, która nawiązuje do tego o czym rozmawialiście na warsztatach.
Flakon taniej wody toaletowej kosztuje 20 złotych, a droższej markowej 30 zł. W sklepie podwyższono cenę tańszej wody toaletowej do 35 złotych. Która woda będzie sprzedawać się lepiej?
Uzasadnij swoją odpowiedz:
Do jakiej sztuczki marketingowej nawiązuje zagadka?:
ZADANIE 6: Techniki mieszane czyli łańcuszek i spinacze.
Pamiętasz jak zapamiętywaliście na warsztatach, za pomocą barwnych historii, przypadkowe rzeczowniki? Czas zapamiętać coś konkretnego. Poniżej wypisałam dla Ciebie nazwy grzybów jadalnych jakie występują w Polsce.
1.Do podanych nazw dopisz słowa spinacze (podobnie brzmiące) np. maślak brzmi podobnie jak masło.
prawdziwek –
kurka-
kania-
rydz-
gąska zielona-
podgrzybek-
koźlarz-
maślak-
opieńki-
2. Wykorzystaj spinacze przy tworzeniu łańcuszka i stwórz niepowtarzalna, barwną historię. Pamiętaj, aby starać się wyobrażać sobie wszystko to o czym myślisz.
ZADANIE 7: Anagramy.
Anagram oznacza wyraz powstały poprzez przestawienie liter. Przyjrzyj się poniższym anagramom. Trzy z nich to nazwiska sławnych POLAKÓW. Które słowo nie pasuje do pozostałych?
YMSZBOKARS |
BAJKŁO |
ŁSWAĘA |
KARTCOZUK |
Zapisz nazwiska w poprawnej wersji i zanotuj poniżej (za pomocą słów kluczowych) kim byli i co ich łączyło.
Możesz wspomóc się piktogramami.
Miejsce na Twoją notatkę:
ZADANIE 8: Trójkąty.
Ile trójkątów prostokątnych można narysować, łącząc ze sobą dowolne 3 punkty?
ZADANIE 9 : Grzyby. Czy jesteś w stanie odtworzyć nazwy 9 jadalnych grzybów?
Wpisz nazwy które zapamiętałeś w kolejne kręgi łańcucha.
ZADANIE 10: Skok do podręcznika- słowa klucze. Na zakończenie dzisiejszej pracy spójrz na poniższy tekst. Jest to fragment podręcznika do historii wydawnictwa Nowa Era.
a) Jak widzisz autor tekstu postanowił pomóc Ci w zaznaczaniu słów kluczowych, ale proszę, abyś przeczytał/a ten fragment samodzielnie i podkreśliła te słowa, które Ty uważasz za ważne
b) Weź do ręki teraz coś do pisania i postaraj się zrobić notatkę rysunkową- komiks z słów kluczowych, które postanowiłeś/aś podkreślić. Swoją pracą pochwal się trenerowi na zajęciach.