Zadania po szóstym warsztacie
Witajcie 🙂
Przed Wami czas bez szkoły, ale nie oznacza to, że bez wysiłku intelektualnego. Przygotowałam dla Was spotkanie z zadaniami związanymi nie tylko z treningiem czytania i zapamiętywaniem ale i z zadaniami związanymi z inteligencją werbalną, postrzeganiem przestrzennym i rozumowaniem matematyczny. Gotowy/gotowa? Przygotuj książkę, looka, telefon z kalkulatorem, kredki i trochę dobrego nastroju. Zaczynamy.
Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.
Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po szóstym warsztacie
Tekst “Zapałka na zakręcie” możecie pobrać tutaj: Zapałka na zakręcie
Powodzenia! 🙂
ZADANIE 1: Kropki. Przypatrz się narysowanym poniżej kropkom i postaraj się znaleźć w tej gmatwaninie jakieś realne przedmioty. Narysuj je poprzez połączenie wybranych kropek. Im więcej będzie tych rzeczy tym lepiej, ale pamiętaj, że każdą z tych rzeczy należy nazwać i podpisać.
ZADANIE 2: Trening czytania
KONCENTRACJA- MAKSYMALNE SKUPIENIE!! Czas 2 minuty
selekcja:
Znajdź ciąg liter ewa
Zmierz swój czas stoperem!
mdoadkfkfaoeewaoieuoruojzoewapozylamiłoścoahoaewalmcozszybkaozoewanaukalaohecorazewalcmzo
ebarzdziejlewawciagalejozjrozwójjoyewalhclzjjesteśewalepszycozhlejlhoejlajojzlsznewaśnhfgcopotewaka
żdmiewanoweśmilghjewykurniewahlewamoślijkenowewangghejlkgolerutewanolljeheenrtooslewnie
ROZGRZEWKA – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ!!
Przygotuj sobie telefon z dostępem do youtube. Nastaw sobie muzykę, której tempo jest szybkie i żwawe. Polecam rock and roll 🙂
Dziś rozgrzewka będzie trwała 3,5 minuty. Pierwsze ćwiczenie wykonuj przez połowę utworu a następnie przejdź do kolejnego ćwiczenia.
Zaczniemy od DUŻEJ LITERY „S”. Przypominam, że wskaźnik ma być zamknięty, a oko podczas ćwiczenia powinno podążać za wskaźnikiem. Pamiętaj również o przekładaniu stron książki.
Pozostajemy nadal na etapie rozgrzewki. Tym razem wykonujemy ćwiczenie zwane DUŻĄ LITERĄ “Z”. Wskaźnik nadal pozostaje zamknięty, oko podąża za wskaźnikiem.
TECHNIKI – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ – długość trwania ćwiczenia 10 minut.
Look’a należy rozłożyć w taki sposób, aby dzielił on linijkę na dwie części. Oko patrzy pomiędzy patyczki i stara się dostrzec słowa, które znajdują się między jednym a drugim patyczkiem. Ćwiczenie to należy wykonywać przy zachowaniu szybkiego tempa i jednoczesnym przesuwaniu looka na kolejne partie tekstu.
W dzisiejszym treningu, podczas tego etapu, ważne jest również tłumienie fonetyzacji.
Czym jest fonetyzacja możesz przeczytać w zeszycie ćwiczeń na str. 25
CZYTANIE W MAKSYMALNYM TEMPIE – ROZUMIENIE NA POZIOMIE 80 – 100 %!! PRZY ZACHOWANIU BARDZO SZYBKIEGO TEMPA.
To stosunkowo nowy etap treningu czytania, który poznaliście na czwartych zajęciach. Przypominam zatem, że na tym etapie ćwiczymy z lookiem otwartym przez 5 minut, ale już bez muzyki i bez tłumienia fonetyzacji.
Tym razem macie jednak do wyboru- albo 2 albo 3 fiksacje.
Oko nadal spogląda między patyczki i stara się dostrzegać słowa między nimi.
ZAKOŃCZENIE TRENINGU : Daj oczom odpocząć. Zapewne Twój wzrok jest teraz zmęczony i masz wrażenie, że bolą Cię oczy. Zamknij je na chwilę i przy zamkniętych powiekach narysuj koło, trójkąt, kwadrat.
Następnie zamrugaj kilka razy bardzo szybko. Dzięki temu nawilżysz zmęczone i wysuszone treningiem spojówki.
ZAZNACZ WYKONANY TRENING w zeszycie ćwiczeń na drabinie str. 26
ZADANIE 3: Pomiar tempa czytania
Wykonaj pomiar tempa czytania na tekście „Zapałka na zakręcie” a następnie odpowiedz na pytania do treści tekstu. Link do pobrania tekstu znajduje się na początku postu.
Jeśli nie znasz lub nie jesteś pewny odpowiedzi nie zostawiaj pustych pytań. Strzelaj. Póki co masz prawo nie dostrzegać 100 % czytanego tekstu, Na to przyjdzie jeszcze czas. Póki co koncentrujemy się na przełamaniu dotychczasowych schematów w czytaniu i podwyższaniu tempa pracy z książką.
Teraz oblicz tempo swojego czytania zgodnie ze wzorem:
Czyli:
591 * 60 / sekundy = ____
Sprawdź teraz swoje wyniki i wpisz je w tabelę umieszczoną w zeszycie ćwiczeń na okładce.
ZADANIE 4: Postrzeganie fotograficzne.
Weź nieprzezroczystą kartkę papieru/kartonik. Zasłaniając od góry liczby lub wyrazy, odsłaniaj po jednym na jak najkrótszy moment. Następnie przypomnij sobie i powtórz w myślach liczbę lub wyraz.
Ile liczb i wyrazów udało Ci się powtórzyć bezbłędnie?…………………………………………………….
ZADANIE 5: Co przedstawia poniższy kształt?
Wypisz swoje propozycje po prawej stronie:
ZADANIE 6: Haki. Powtórzmy haki, które poznałeś/aś na warsztatach.
ZADANIE 7: Postaraj się zapamiętać poniższy materiał dotyczący zwierząt Australii za pomocą haków. Swoich skojarzeń nie musisz zapisywać, ale pamiętaj, aby wyobrazić je sobie, gdy o nich pomyślisz.
HAK | NAZWA ZWIERZĘCIA | SKOJARZENIE |
1 | KOLCZATKA | np. Na świeczkę zakładam kolczatkę, żeby ja przytrzymać by nie spaliła mi domu. |
2 | DIABEŁ TASMAŃSKI | |
3 | KOALA | |
4 | KANGUR | |
5 | ŻABA ĆWIERKAJĄCA | |
6 | KROKODYL RÓŻAŃCOWY | |
7 | ŻŁÓW KARETA | |
8 | MIODOJAD | |
9 | DINGO | |
10 | EMU |
ZADANIE 8 : Dni i miesiące. Zabawa w detektywa.
Określić na podstawie jednego słowa, z jakiego języka pochodzi, nie jest łatwo nawet wówczas, gdy liczba możliwych języków jest ograniczona. Warto jednak spróbować, bo nawet języki obce (jeśli nie należą do zbyt egzotycznych) nie są nam całkiem obce – stykamy się z nimi w różnych okolicznościach i zapamiętujemy ich cechy charakterystyczne.
Popatrz na nazwy dni tygodnia i miesięcy. Zostały one napisane w różnych językach. Twoim zadaniem jest zdecydować, które słowo pochodzi z jakiego języka.
Jestem niezmiernie ciekawa ile słów udało Ci się przyporządkować poprawnie 🙂
Jaką technikę pamięciową zastosowałbyś/zastosowałabyś, aby nauczyć się nazw dni i miesięcy podanych w tabeli powyżej?………………………………………………………………………………………………..
ZADANIE 9: Przyjrzyj się poniższym symbolom i zdecyduj co one oznaczają. Niektóre z nich to symbole miast, ale inne oznaczają coś zupełnie innego. Jaki masz pomysł?
ZADANIE 10: Przypomnij sobie zwierzęta Australii i postaraj się wpisać ich nazwy w przy odpowiednim haku.