Zadania po osiemnastym warsztacie
Witajcie 🙂
Jesteście już po 18 warsztatach z trenerem. Na chwile obecną już doskonale wiecie jak prowadzić trening czytania i jakie ćwiczenia wykonywać by efekt był zadowalający.
Przed Wami kilka zadań, które pozwolą Wam uporządkować i usystematyzować wiedzę, a także przećwiczyć stosowanie technik pamięciowych na materiale sensownym.
Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.
Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po osiemnastym warsztacie
Tekst “Wiatry” możecie pobrać tutaj: WIATRY
Powodzenia! 🙂
ZADANIE 1:
Dzisiejsze ćwiczenia rozpoczniemy od rutynowego treningu czytania, który powinniście wykonywać z sumienną starannością i systematycznością co najmniej w regularności co dwa dni.
Dzisiejszy trening czytania rozpoczniemy od koncentracji. Proponuje, abyście wykonali tablice Schulza.
Zadanie polega na tym, aby koncentrując wzrok na kropce postarać się odnaleźć kolejne cyfry w tabeli.
ROZGRZEWKA – pamiętaj, aby zachować maksymalne tempo i pracować zgodnie z ruchem wskaźnika. Wybierz jeden ze sposobów rozgrzewki, włącz muzykę i do dzieła.
CZYTANIE ZASADNICZE – Rozpocznij ten etap pracy z książką i z metronomem. Nastaw metronom na czas o połowę krótszy niż czas potrzebny Ci na przeczytanie strony tekstu ze wskaźnikiem i pełnym zrozumieniem. Ćwicz z metronomem przez 5 minut.
Przypominam, że metronom jest do pobrania z zakładki „DO POBRANIA”
NASTĘPNIE ROZPOCZNIJ CZYTANIE Z NITOWANIEM – czas 10 minut
Pamiętaj, że po przeczytaniu każdej strony powinieneś/ powinnaś zanotować trzy najważniejsze informacje.
Notuj krótko za pomocą piktogramów, słów kluczy lub równoważnikami zdań.
ZADANIE 2: Wykonaj pomiar tempa czytania na tekście „Wiatry”. Link do pobrania tekstu znajduje się na początku postu. Po przeczytaniu tekstu odpowiedz na pytania i oblicz tempo swojego czytania zgodnie ze wzorem:
300 * 60 / sekundy = ____
Sprawdź teraz swoje odpowiedzi i wpisz swoje wyniki w tabelę umieszczoną w zeszycie ćwiczeń na okładce.
ZADANIE 3 : Na podstawie przeczytanego tekstu o żywiole wiatru wykonaj notatkę. Masz do wyboru mapę myśli lub rysunek mnemotechniczny. Do dzieła.
ZADANIE 4: Po wykonaniu pracy związanej z czytaniem czas na trochę zabawy. Weź do ręki kredkę i daj się ponieść fantazji. Poproszę Cię teraz , abyś trochę pobazgrolił/ pobazgroliła 🙂
Zdziwiony/zdziwiona? Nie potrzebnie. Bazgroły to jedna z najwcześniejszych form wyrażania naszej kreatywności, a poza tym są świetnym sposobem na uporządkowanie myśli, koncentrację uwagi i wyrażanie tych myśli, których nie jesteśmy w stanie wyrazić słowami.
Założę się, że w Twoich zeszytach odnalazłoby się wiele ciekawych bazgrołków, które pozwoliły Ci przetrwać lekcję 🙂
Poniżej zamieściłam kilka przypadkowych bazgrołów. Twoim zadaniem jest zinterpretowanie ich w dowolny sposób i dorysowanie do nich dodatkowych szczegółów. Możesz dorysować dodatkowe elementy albo tło- tak jak podpowiada Ci wyobraźnia.
ZADANIE 5: Najważniejsza w stosowaniu technik pamięciowych jest świadomość do jakiego typu materiału szkolnego dana technika mogłaby się przydać i ułatwić zapamiętanie danego zakresu wiedzy.
Jestem przekonana, że większość z Was jest w stanie wyjaśnić na czym polegają poszczególne techniki, ale wierzę, że nie zawsze macie pewność czy dana technika może być przydatna podczas nauki.
W związku z tym zapraszam do wykonania poniższego zadania, które uporządkuje Tobie wiadomości. Możesz wspomagać się podręcznikami Engramu a w przypadku wątpliwości na facebooku dyżuruje Nasz trener, który chętnie odpowie na Wszystkie Twoje pytania.
Znajdziesz go pod loginem RW Engram.
Uzupełnij poniższe wiadomości zgodnie ze wzorem jaki pokazuje technika łańcucha:
TERAZ TY: