| Pytania? Kontakt: 517 219 244 |  dydaktyk@euroengram.edu.pl
Zaloguj
logowanie_dziecko logowanie_rodzic

Zgubiłeś hasło?

Strefa UczniaStrefa Ucznia
  • ANTYKUJON
    • Ćwiczenie Kości
    • Siłownia Umysłu
    • Teksty do pomiaru czytania
  • Ćwiczenia na start
  • Czytanie
    • Koncentracja
    • Wskazówki do treningów czytania
    • Pomiary kontrolne
    • Zmierz się z książką
    • Ćwiczenia
  • Testy
  • Gry
  • Do pobrania
  • Kącik Engramowicza
    • Poznaj Swojego Trenera
    • Akademia Adepta
    • Mnemotechniki w szkole
    • Wielcy, którzy…
    • Być kreatywnym
    • Ciekawe
    • Do It Yourself
    • Wierszuj z nami
    • Warsztatowo
    • Piątkowa Siłownia Umysłu
    • Konkursy
    • Engramowa Fiszkoteka
      • Jak się uczyć?
      • Zaloguj się
    • Co po 20 warsztatach
    • Dodatkowe zadania
  • O nas
    • Galeria
    • Wydarzenia
    • Instytut
    • FAQs
    • Kontakt
    • ANTYKUJON
      • Ćwiczenie Kości
      • Siłownia Umysłu
      • Teksty do pomiaru czytania
    • Ćwiczenia na start
    • Czytanie
      • Koncentracja
      • Wskazówki do treningów czytania
      • Pomiary kontrolne
      • Zmierz się z książką
      • Ćwiczenia
    • Testy
    • Gry
    • Do pobrania
    • Kącik Engramowicza
      • Poznaj Swojego Trenera
      • Akademia Adepta
      • Mnemotechniki w szkole
      • Wielcy, którzy…
      • Być kreatywnym
      • Ciekawe
      • Do It Yourself
      • Wierszuj z nami
      • Warsztatowo
      • Piątkowa Siłownia Umysłu
      • Konkursy
      • Engramowa Fiszkoteka
        • Jak się uczyć?
        • Zaloguj się
      • Co po 20 warsztatach
      • Dodatkowe zadania
    • O nas
      • Galeria
      • Wydarzenia
      • Instytut
      • FAQs
      • Kontakt

    Kącik Engramowicza Dodatkowe zadania

    Zadania po osiemnastym warsztacie

    Witajcie 🙂

    Jesteście już po 18 warsztatach z trenerem.  Na chwile obecną już doskonale wiecie jak prowadzić trening czytania i jakie ćwiczenia wykonywać by efekt był zadowalający.

    Przed Wami kilka zadań, które pozwolą Wam uporządkować i usystematyzować wiedzę, a także przećwiczyć stosowanie technik pamięciowych na materiale sensownym.

    Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.

    Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po osiemnastym warsztacie

    Tekst “Wiatry” możecie pobrać tutaj: WIATRY

    Powodzenia! 🙂


    ZADANIE 1:

    Dzisiejsze ćwiczenia rozpoczniemy od rutynowego treningu czytania, który powinniście wykonywać z sumienną starannością i systematycznością co najmniej w regularności co dwa dni.

    Dzisiejszy trening czytania rozpoczniemy od koncentracji. Proponuje, abyście wykonali tablice Schulza.

    Zadanie polega na tym, aby koncentrując wzrok na kropce postarać się odnaleźć kolejne cyfry w tabeli.

    ROZGRZEWKA – pamiętaj, aby zachować maksymalne tempo i pracować zgodnie z ruchem wskaźnika. Wybierz jeden ze sposobów rozgrzewki, włącz muzykę i do dzieła.

    CZYTANIE ZASADNICZE –  Rozpocznij ten etap pracy z książką i z metronomem. Nastaw  metronom na czas o połowę krótszy niż czas potrzebny Ci na przeczytanie strony tekstu ze wskaźnikiem i pełnym zrozumieniem. Ćwicz z metronomem przez 5 minut.

    Przypominam, że metronom jest do pobrania z zakładki „DO POBRANIA”

     

    NASTĘPNIE ROZPOCZNIJ CZYTANIE Z NITOWANIEM – czas 10 minut

    Pamiętaj, że po przeczytaniu każdej strony powinieneś/ powinnaś zanotować trzy najważniejsze informacje.

    Notuj krótko za pomocą piktogramów, słów kluczy lub  równoważnikami zdań.

     

     

    ZADANIE 2: Wykonaj pomiar tempa czytania na tekście „Wiatry”. Link do pobrania tekstu znajduje się na początku postu. Po przeczytaniu tekstu odpowiedz na pytania i oblicz tempo swojego czytania zgodnie ze wzorem:

    300 * 60 / sekundy =  ____

    Sprawdź teraz swoje odpowiedzi i wpisz swoje wyniki w tabelę umieszczoną w zeszycie ćwiczeń na okładce.

    ZADANIE 3 : Na podstawie przeczytanego tekstu o żywiole wiatru wykonaj notatkę. Masz do wyboru mapę myśli lub rysunek mnemotechniczny. Do dzieła.

     

     

     

     

     

     

    ZADANIE 4: Po wykonaniu pracy związanej z czytaniem czas na trochę zabawy. Weź do ręki kredkę i daj się ponieść fantazji. Poproszę Cię teraz , abyś trochę pobazgrolił/ pobazgroliła 🙂

    Zdziwiony/zdziwiona? Nie potrzebnie. Bazgroły to jedna z najwcześniejszych form wyrażania naszej kreatywności, a poza tym są świetnym sposobem na uporządkowanie myśli, koncentrację uwagi i wyrażanie tych myśli, których nie jesteśmy w stanie wyrazić słowami.

    Założę się, że w Twoich zeszytach odnalazłoby się wiele ciekawych bazgrołków, które pozwoliły Ci przetrwać lekcję 🙂

    Poniżej zamieściłam kilka przypadkowych bazgrołów. Twoim zadaniem jest zinterpretowanie ich w dowolny sposób i dorysowanie do nich dodatkowych szczegółów. Możesz dorysować dodatkowe elementy  albo tło- tak jak podpowiada Ci wyobraźnia.

    ZADANIE 5: Najważniejsza w stosowaniu technik pamięciowych jest świadomość do jakiego typu materiału szkolnego dana technika mogłaby się przydać i ułatwić zapamiętanie danego zakresu wiedzy.

    Jestem przekonana, że większość z Was jest w stanie wyjaśnić na czym polegają poszczególne techniki, ale wierzę, że nie zawsze macie pewność czy dana technika może być przydatna podczas nauki.

    W związku z tym zapraszam do wykonania poniższego zadania, które uporządkuje Tobie wiadomości. Możesz wspomagać się podręcznikami Engramu a w przypadku wątpliwości na facebooku dyżuruje Nasz trener, który chętnie odpowie na Wszystkie Twoje pytania.

    Znajdziesz go pod loginem RW Engram.

    Uzupełnij poniższe wiadomości zgodnie ze wzorem jaki pokazuje technika łańcucha:

    TERAZ TY:

     

    Zostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

    Europejski Instytut Edukacji Engram, ul. Olimpijska 17
    30-065 Kraków

     

    Dział Dydaktyczny:
    od poniedziałku do piątku: 9.00-17.00
    tel. 517 219 244
    dydaktyk@euroengram.edu.pl

    Instytut

    • O nas
    • Galeria
    • FAQs
    • Kontakt

    Strafa Ucznia 2017 - Instytut Edukacji Engram

    • Ciasteczka
    • Polityka prywatności