| Pytania? Kontakt: 517 219 244 |  dydaktyk@euroengram.edu.pl
Zaloguj
logowanie_dziecko logowanie_rodzic

Zgubiłeś hasło?

Strefa UczniaStrefa Ucznia
  • ANTYKUJON
    • Ćwiczenie Kości
    • Siłownia Umysłu
    • Teksty do pomiaru czytania
  • Ćwiczenia na start
  • Czytanie
    • Koncentracja
    • Wskazówki do treningów czytania
    • Pomiary kontrolne
    • Zmierz się z książką
    • Ćwiczenia
  • Testy
  • Gry
  • Do pobrania
  • Kącik Engramowicza
    • Poznaj Swojego Trenera
    • Akademia Adepta
    • Mnemotechniki w szkole
    • Wielcy, którzy…
    • Być kreatywnym
    • Ciekawe
    • Do It Yourself
    • Wierszuj z nami
    • Warsztatowo
    • Piątkowa Siłownia Umysłu
    • Konkursy
    • Engramowa Fiszkoteka
      • Jak się uczyć?
      • Zaloguj się
    • Co po 20 warsztatach
    • Dodatkowe zadania
  • O nas
    • Galeria
    • Wydarzenia
    • Instytut
    • FAQs
    • Kontakt
    • ANTYKUJON
      • Ćwiczenie Kości
      • Siłownia Umysłu
      • Teksty do pomiaru czytania
    • Ćwiczenia na start
    • Czytanie
      • Koncentracja
      • Wskazówki do treningów czytania
      • Pomiary kontrolne
      • Zmierz się z książką
      • Ćwiczenia
    • Testy
    • Gry
    • Do pobrania
    • Kącik Engramowicza
      • Poznaj Swojego Trenera
      • Akademia Adepta
      • Mnemotechniki w szkole
      • Wielcy, którzy…
      • Być kreatywnym
      • Ciekawe
      • Do It Yourself
      • Wierszuj z nami
      • Warsztatowo
      • Piątkowa Siłownia Umysłu
      • Konkursy
      • Engramowa Fiszkoteka
        • Jak się uczyć?
        • Zaloguj się
      • Co po 20 warsztatach
      • Dodatkowe zadania
    • O nas
      • Galeria
      • Wydarzenia
      • Instytut
      • FAQs
      • Kontakt

    Kącik Engramowicza Dodatkowe zadania

    Zadania po dwunastym warsztacie

    Witajcie 😊

    Dziś przed Wami nowe techniki pracy z tekstem. Jeśli ktoś z Was nie jest zwolennikiem pracy z otwartym wskaźnikiem to dziś nadszedł ten czas, kiedy to będziecie mogli pracować nawet i z długopisem.

    Zacznijmy jednak od początku 🙂

    Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.

    Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po dwunastym warsztacie

    Tekst “Kto ukradł zegarek?” możecie pobrać tutaj: Kto ukradł zegarek

    Powodzenia! 🙂


    ZADANIE 1: Pamięć wzrokowa.

    Przyjrzyj się poniższym osobom. Masz na to 3 minuty. Postaraj się zapamiętać ich imiona.

    Podpowiedz: staraj się odszukać w każdej twarzy jakąś cechę charakterystyczną, aby łatwiej Ci było skojarzyć z nią imię

    ZADANIE 2: Trening czytania.

    MAKSYMALNE SKUPIENIE!! Czas 2 minuty

    Dziś bierzemy na warsztat matematykę. Czy wiesz, że ćwiczenia z liczbami są dla mózgu dokładnie tym, czym ćwiczenia  na siłowni są dla ciała?

     

     

    7+9=                                                     123-32=                                               4*5=

    5+3=                                                     434-42=                                               6*7=

    10+12=                                                823-49=                                               2*3=

    28+15=                                                98-89=                                                 9*5=

    66+44=                                                23-17=                                                 8*0=

     

    Wykonaj poniższe działania. Postaraj się zmieścić w 2 minutach.

    W zeszycie ćwiczeń na stronie 52 znajdziesz propozycje ćwiczeń przydatne w kolejnych treningach czytania.

    ROZGRZEWKA – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ!!

    Przygotuj sobie telefon z dostępem do youtube. Nastaw sobie muzykę, której tempo jest szybkie i żwawe. Polecam rock and roll 🙂 Przypominam również, że na tym etapie wskaźnik pozostaje zamknięty, a Ty masz do wyboru jedną z sześciu już metod rozgrzewki oka.

    TECHNIKI – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ. długość trwania ćwiczenia 10 minut.

    Zamknij wskaźnik/looka. Dziś na, na tym etapie pracy, będziesz ćwiczył/a z lookiem zamkniętym przesuwając patyczkami w szybkim tempie po tekście według poniższego wzoru.

    Spróbuj dziś każdego ze sposobów. Sprawdź, która metoda jest dla Ciebie najbardziej efektywna czyli za pomocą, której widzisz najwięcej tekstu.

     

    CZYTANIE W MAKSYMALNYM TEMPIE – ROZUMIENIE NA POZIOMIE 80 – 100 %!! PRZY ZACHOWANIU BARDZO  SZYBKIEGO TEMPA.

    Poznałeś/aś już wszystkie metody z zakresu szybkiego czytania. Na zajęciach z trenerem zapewne zdecydowałeś/ aś jaka technika daje Ci największe rozumienie czytanego tekstu.

    Możesz teraz wybrać taki sposób, który daje Ci możliwość zobaczenia jak największej ilości słów.

    Jeśli zdecydowałeś/ aś się na pracę fiksacjami to pamiętaj, że look pozostaje otwarty.

    Jeśli zdecydowałeś się na pracę „eską”, „zetką” lub „pentelką” pracuj z lookiem zamkniętym lub z długopisem.

    ZAKOŃCZENIE TRENINGU : Daj oczom odpocząć. Zapewne Twój wzrok jest teraz zmęczony i masz wrażenie, że bolą Cię oczy. Zamknij je na chwilę i przy zamkniętych powiekach narysuj koło, trójkąt, kwadrat.

    Następnie zamrugaj kilka razy bardzo szybko. Dzięki temu nawilżysz zmęczone i wysuszone treningiem spojówki.

    ZAZNACZ WYKONANY TRENING w zeszycie ćwiczeń na drabinie str. 53


    ZADANIE 3: Wykonaj pomiar tempa czytania na tekście „Kto ukradł zegarek?”. Link do pobrania tekstu znajduje się na początku postu.

    Po przeczytaniu tekstu odpowiedz na pytania i oblicz tempo swojego czytania zgodnie ze wzorem:

    569 * 60 / sekundy =  ____

    Sprawdź teraz swoje odpowiedzi i wpisz swoje wyniki w tabelę umieszczoną w zeszycie ćwiczeń na okładce. Pamiętaj, aby zaznaczyć również % zrozumienia tekstu.


    ZADANIE 4:
    Na warsztatach poznałeś/aś kolejne 10 haków. Przypomnij sobie jaka była zasada ich tworzenia i wpisz lub narysuj odpowiedni hak przy odpowiedniej liczbie.

    ZADANIE 5: Dziś proste zadanie, które ma na celu sprawdzić jak radzisz sobie z zapamiętywaniem na hakach. Poniżej 20 przypadkowych rzeczowników. Nastaw stoper na 3 minuty i postaraj się w tym czasie wykonać skojarzenia do każdego haka i rzeczownika. Pamiętaj, żeby zapamiętywać na hakach a nie za pomocą łańcucha.


    ZADANIE 6:
    Przyjrzyj się zamieszczonym poniżej obrazkom. Czym się różnią ?

    ZADANIE 7: Weź do ręki ołówek albo kredkę. Spróbuj narysować poniższe wyrażenia tak jakbyś grał/a w kalambury.

    ZADANIE 8: Imiona. Przypomnij sobie imiona osób z pierwszego zadania. Podpisz zdjęcia i sprawdź ile imion udało Ci się wpisać poprawnie.

    ZADANIE 9: Poniżej znajduje się karta odpowiedzi. Wpisz w odpowiednie miejsca zapamiętane słowa.

    ZADANIE 10: Nastaw stoper. Sprawdź ile czasu zajmie Ci podkreślenie wszystkich liczb 667.

    Do dzieła.

    Zostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

    Europejski Instytut Edukacji Engram, ul. Olimpijska 17
    30-065 Kraków

     

    Dział Dydaktyczny:
    od poniedziałku do piątku: 9.00-17.00
    tel. 517 219 244
    dydaktyk@euroengram.edu.pl

    Instytut

    • O nas
    • Galeria
    • FAQs
    • Kontakt

    Strafa Ucznia 2017 - Instytut Edukacji Engram

    • Ciasteczka
    • Polityka prywatności