Zadania po dwunastym warsztacie
Witajcie 😊
Dziś przed Wami nowe techniki pracy z tekstem. Jeśli ktoś z Was nie jest zwolennikiem pracy z otwartym wskaźnikiem to dziś nadszedł ten czas, kiedy to będziecie mogli pracować nawet i z długopisem.
Zacznijmy jednak od początku 🙂
Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.
Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po dwunastym warsztacie
Tekst “Kto ukradł zegarek?” możecie pobrać tutaj: Kto ukradł zegarek
Powodzenia! 🙂
ZADANIE 1: Pamięć wzrokowa.
Przyjrzyj się poniższym osobom. Masz na to 3 minuty. Postaraj się zapamiętać ich imiona.
Podpowiedz: staraj się odszukać w każdej twarzy jakąś cechę charakterystyczną, aby łatwiej Ci było skojarzyć z nią imię
ZADANIE 2: Trening czytania.
MAKSYMALNE SKUPIENIE!! Czas 2 minuty
Dziś bierzemy na warsztat matematykę. Czy wiesz, że ćwiczenia z liczbami są dla mózgu dokładnie tym, czym ćwiczenia na siłowni są dla ciała?
7+9= 123-32= 4*5=
5+3= 434-42= 6*7=
10+12= 823-49= 2*3=
28+15= 98-89= 9*5=
66+44= 23-17= 8*0=
Wykonaj poniższe działania. Postaraj się zmieścić w 2 minutach.
W zeszycie ćwiczeń na stronie 52 znajdziesz propozycje ćwiczeń przydatne w kolejnych treningach czytania.
ROZGRZEWKA – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ!!
Przygotuj sobie telefon z dostępem do youtube. Nastaw sobie muzykę, której tempo jest szybkie i żwawe. Polecam rock and roll 🙂 Przypominam również, że na tym etapie wskaźnik pozostaje zamknięty, a Ty masz do wyboru jedną z sześciu już metod rozgrzewki oka.
TECHNIKI – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ. długość trwania ćwiczenia 10 minut.
Zamknij wskaźnik/looka. Dziś na, na tym etapie pracy, będziesz ćwiczył/a z lookiem zamkniętym przesuwając patyczkami w szybkim tempie po tekście według poniższego wzoru.
Spróbuj dziś każdego ze sposobów. Sprawdź, która metoda jest dla Ciebie najbardziej efektywna czyli za pomocą, której widzisz najwięcej tekstu.
CZYTANIE W MAKSYMALNYM TEMPIE – ROZUMIENIE NA POZIOMIE 80 – 100 %!! PRZY ZACHOWANIU BARDZO SZYBKIEGO TEMPA.
Poznałeś/aś już wszystkie metody z zakresu szybkiego czytania. Na zajęciach z trenerem zapewne zdecydowałeś/ aś jaka technika daje Ci największe rozumienie czytanego tekstu.
Możesz teraz wybrać taki sposób, który daje Ci możliwość zobaczenia jak największej ilości słów.
Jeśli zdecydowałeś/ aś się na pracę fiksacjami to pamiętaj, że look pozostaje otwarty.
Jeśli zdecydowałeś się na pracę „eską”, „zetką” lub „pentelką” pracuj z lookiem zamkniętym lub z długopisem.
ZAKOŃCZENIE TRENINGU : Daj oczom odpocząć. Zapewne Twój wzrok jest teraz zmęczony i masz wrażenie, że bolą Cię oczy. Zamknij je na chwilę i przy zamkniętych powiekach narysuj koło, trójkąt, kwadrat.
Następnie zamrugaj kilka razy bardzo szybko. Dzięki temu nawilżysz zmęczone i wysuszone treningiem spojówki.
ZAZNACZ WYKONANY TRENING w zeszycie ćwiczeń na drabinie str. 53
ZADANIE 3: Wykonaj pomiar tempa czytania na tekście „Kto ukradł zegarek?”. Link do pobrania tekstu znajduje się na początku postu.
Po przeczytaniu tekstu odpowiedz na pytania i oblicz tempo swojego czytania zgodnie ze wzorem:
569 * 60 / sekundy = ____
Sprawdź teraz swoje odpowiedzi i wpisz swoje wyniki w tabelę umieszczoną w zeszycie ćwiczeń na okładce. Pamiętaj, aby zaznaczyć również % zrozumienia tekstu.
ZADANIE 4: Na warsztatach poznałeś/aś kolejne 10 haków. Przypomnij sobie jaka była zasada ich tworzenia i wpisz lub narysuj odpowiedni hak przy odpowiedniej liczbie.
ZADANIE 5: Dziś proste zadanie, które ma na celu sprawdzić jak radzisz sobie z zapamiętywaniem na hakach. Poniżej 20 przypadkowych rzeczowników. Nastaw stoper na 3 minuty i postaraj się w tym czasie wykonać skojarzenia do każdego haka i rzeczownika. Pamiętaj, żeby zapamiętywać na hakach a nie za pomocą łańcucha.
ZADANIE 6: Przyjrzyj się zamieszczonym poniżej obrazkom. Czym się różnią ?
ZADANIE 7: Weź do ręki ołówek albo kredkę. Spróbuj narysować poniższe wyrażenia tak jakbyś grał/a w kalambury.
ZADANIE 8: Imiona. Przypomnij sobie imiona osób z pierwszego zadania. Podpisz zdjęcia i sprawdź ile imion udało Ci się wpisać poprawnie.
ZADANIE 9: Poniżej znajduje się karta odpowiedzi. Wpisz w odpowiednie miejsca zapamiętane słowa.
ZADANIE 10: Nastaw stoper. Sprawdź ile czasu zajmie Ci podkreślenie wszystkich liczb 667.
Do dzieła.