| Pytania? Kontakt: 517 219 244 |  dydaktyk@euroengram.edu.pl
Zaloguj
logowanie_dziecko logowanie_rodzic

Zgubiłeś hasło?

Strefa UczniaStrefa Ucznia
  • ANTYKUJON
    • Ćwiczenie Kości
    • Siłownia Umysłu
    • Teksty do pomiaru czytania
  • Ćwiczenia na start
  • Czytanie
    • Koncentracja
    • Wskazówki do treningów czytania
    • Pomiary kontrolne
    • Zmierz się z książką
    • Ćwiczenia
  • Testy
  • Gry
  • Do pobrania
  • Kącik Engramowicza
    • Poznaj Swojego Trenera
    • Akademia Adepta
    • Mnemotechniki w szkole
    • Wielcy, którzy…
    • Być kreatywnym
    • Ciekawe
    • Do It Yourself
    • Wierszuj z nami
    • Warsztatowo
    • Piątkowa Siłownia Umysłu
    • Konkursy
    • Engramowa Fiszkoteka
      • Jak się uczyć?
      • Zaloguj się
    • Co po 20 warsztatach
    • Dodatkowe zadania
  • O nas
    • Galeria
    • Wydarzenia
    • Instytut
    • FAQs
    • Kontakt
    • ANTYKUJON
      • Ćwiczenie Kości
      • Siłownia Umysłu
      • Teksty do pomiaru czytania
    • Ćwiczenia na start
    • Czytanie
      • Koncentracja
      • Wskazówki do treningów czytania
      • Pomiary kontrolne
      • Zmierz się z książką
      • Ćwiczenia
    • Testy
    • Gry
    • Do pobrania
    • Kącik Engramowicza
      • Poznaj Swojego Trenera
      • Akademia Adepta
      • Mnemotechniki w szkole
      • Wielcy, którzy…
      • Być kreatywnym
      • Ciekawe
      • Do It Yourself
      • Wierszuj z nami
      • Warsztatowo
      • Piątkowa Siłownia Umysłu
      • Konkursy
      • Engramowa Fiszkoteka
        • Jak się uczyć?
        • Zaloguj się
      • Co po 20 warsztatach
      • Dodatkowe zadania
    • O nas
      • Galeria
      • Wydarzenia
      • Instytut
      • FAQs
      • Kontakt

    Kącik Engramowicza Dodatkowe zadania

    Zadania po ósmym warsztacie

    Witajcie 🙂

    Ósme warsztaty za Wami. Znacie już sześć podstawowych technik pamięci, a i w zakresie treningu czytania odnotowaliście już zapewne wzrost prędkości czytania. Zapraszam Was do wykonania poniższych zadań abyście mogli się sprawdzić, a także dokonać samooceny swoich postępów.

    Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.

    Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po ósmym warsztacie

    Tekst “Ptaki” możecie pobrać tutaj: Ptaki

    Powodzenia! 🙂


    ZADANIE 1: Krótka powtórka połączona z notatką.

    Wspomniałam we wstępie, że do tej pory poznaliście już 6 mnemotechnik. Wszystkie opisane są dokładnie w podręczniku niebieskim.

    W szarych kratkach narysuj piktogram oznaczający technikę pamięciową, która poznałeś/aś a poniżej zanotuj jaki materiał szkolny mógłbyś/mogłabyś zapamiętać.

    ZADANIE 2 : METRONOM- czy jesteś już szczęśliwym posiadaczem tego urządzenia? Twoim drugim zadaniem jest ściągnięcie go na swój komputer. Do dzieła.

    Na warsztatach poznałeś urządzenie, które pozwoli Ci jeszcze bardziej przyspieszyć tempo czytania. Przedstawiam Ci go ponownie – to METRONOM! Jest to przyrząd, który służy do dokładnego podawania tempa utworu muzycznego. Używany jest przez muzyków podczas ćwiczeń oraz komponowania. Metronom pomoże Ci utrzymać właściwe tempo podczas czytania książki, a także eliminować zbędne zatrzymania oczu oraz nawyk cofania wzroku do przeczytanego już raz tekstu. Podczas najbliższych treningów czytania trenuj z metronomem. Możesz go pobrać ze strony www.strefaucznia.edu.pl (zakładka „Do pobrania”).

    Metronom wygląda w następujący sposób:

    ZADANIE 3: Trening czytania. Teraz jesteś już w pełni przygotowany/przygotowana do treningu czytania. Zaczynamy

    MAKSYMALNE SKUPIENIE!!

    Zapraszam Cię na stronę https://www.youtube.com/watch?v=hUrkd0kR3Nw&list=RDv002hMno_e4&index=3

    Przyjrzyj się proponowanym iluzją optycznym i postaraj się stwierdzić, w którym momencie Twoje oczy Cię oszukują 🙂

     

     

    ROZGRZEWKA – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ!! – CZAS 3,5 minuty

    Przygotuj sobie telefon z dostępem do youtube. Nastaw sobie muzykę, której tempo jest szybkie i żwawe. Polecam rock and roll 🙂 Przypominam również, że na tym etapie wskaźnik pozostaje zamknięty, a Ty masz do wyboru jedną z sześciu już metod rozgrzewki oka.

     

    TECHNIKI – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ. długość trwania ćwiczenia 10 minut.

    Przypominam, że na tym etapie pracujesz z lookiem otwartym oraz metronomem. Należy rozłożyć go  w taki sposób, aby dzielił on linijkę na dwie części. Oko patrzy pomiędzy patyczki i stara się dostrzec słowa, które znajdują się między jednym a drugim patyczkiem. Ćwiczenie  to należy wykonywać przy zachowaniu szybkiego tempa i jednoczesnym przesuwaniu looka na kolejne partie tekstu.

     

    CZYTANIE W MAKSYMALNYM TEMPIE – ROZUMIENIE NA  POZIOMIE 80 – 100 %!! PRZY ZACHOWANIU BARDZO  SZYBKIEGO TEMPA.

    Przypominam, że na tym etapie ćwiczymy z lookiem otwartym przez 5 minut (tym razem już bez muzyki i bez metronomu).Możesz zdecydować czy pracujesz na dwie czy na trzy fiksacje. Wybierz taki sposób, który daje Ci możliwość zobaczenia większej ilości słów. Oko nadal spogląda między patyczki i stara się dostrzegać słowa między nimi.

     

    ZAKOŃCZENIE TRENINGU : Daj oczom odpocząć. Zapewne Twój wzrok jest teraz zmęczony i masz wrażenie, że bolą Cię oczy. Zamknij je na chwilę i przy zamkniętych powiekach narysuj koło, trójkąt, kwadrat.

    Następnie zamrugaj kilka razy bardzo szybko. Dzięki temu nawilżysz zmęczone i wysuszone treningiem spojówki.

    ZAZNACZ WYKONANY TRENING w zeszycie ćwiczeń na drabinie str. 39


    ZADANIE 3
    Wykonaj pomiar tempa czytania na tekście „Ptaki”. Link do pobrania tekstu znajduje się na początku postu. Po przeczytaniu oblicz tempo swojego czytania zgodnie ze wzorem:

    329 * 60 / sekundy =  ____

    Wpisz swoje wyniki w tabelę umieszczoną w zeszycie ćwiczeń na okładce i wydrukuj tekst ponieważ będzie Ci on potrzebny przy kolejnym zadaniu.


    ZADANIE 4:
    Kolorowe słowa. Jak najszybciej powiedz na głos kolor tła, na którym napisane jest słowo.

    Miałeś/miałaś już okazję zetknąć się z tego typu zadaniem na pierwszych warsztatach. Czy umiesz wyjaśnić dlaczego się mylisz?

    ZADANIE 5: Zagadka- rozłóż złożoną kartkę.

    Kartkę złożono 5 razy w połowie, tak aby brzegi stykały się równo. Po złożeniu wymiary tej kartki wynoszą 7*4cm.

    Oblicz jaki był początkowy wymiar tej kartki.

    PODPOWIEDŹ : spróbuj wyobrazić sobie proces rozkładania tej kartki.

    ZADANIE 6: Wróćmy do tekstu o ptakach. Weź w dłoń kolorowe pisaki :

    1.Podkreśl w nim SŁOWA KLUCZE.

    Pamiętasz czym były słowa klucze? To najważniejsze słowa w tekście. Postaraj się nie podkreślać całych zdań a jedynie pojedyncze słowa bądź frazy.

    2. Nazwij KATEGORIE.

    Przyjrzyj się teraz wybranym słowom kluczowym. Czy widzisz jakąś zależność? Może wybrane przez Ciebie słowa należą do szerszej kategorii? Np. proces oddychania lub budowa ciała?

    ZADANIE 7: Wykonaj mapę myśli na podstawie opracowanego tekstu o ptakach.

    Właśnie przygotowałeś/przygotowałaś kategorie dla swojej mapy myśli a także podkreśliłeś/ podkreśliłaś potrzebne słowa klucze. Postaraj się teraz wykonać mapę myśli wykorzystując zaznaczone informacje.

    Pamiętaj o zasadach mapy myśli:

    1. Każda odnoga mapy powinna być innego koloru,
    2. Piszemy zawsze nad linią wyznaczającą kategorii,
    3. Używamy słów kluczowych,
    4. Wykorzystujemy siłę rysunku- używamy piktogramów,
    5. Staramy się pisać czytelnie.

     

    ZADANIE 8: Haki to jedna z technik, która się cieszy dużą sympatią wśród engramowiczów. Czy próbowałeś/ próbowałaś wykorzystać ją podczas nauki materiału szkolnego?

    Jeśli tak to pochwal się tym swojemu trenerowi, a jeśli nie to spróbuj teraz starając się zapamiętać 10 budynków architektury starożytnego Rzymu.

    Podpowiedz: Pamiętaj, aby podczas zapamiętywani robić barwne i nietypowe skojarzenia np.

    • Świeca + świątynia (wyobrażam sobie jak w świątyni zapalam tysiące świec i zaczynam się modlić)

     Teraz Ty: 

    1. Świątynia
    2. Bazylika (można sobie wyobrazić bazylikę św. Piotra w Rzymie albo kościół porośnięty bazylią)
    3. Kuria (miejsce posiedzeń senatu, kury w senacie)
    4. Rzymski dom
    5. Drogi
    6. Akwedukty (wodociągi, np. rury z wodą przebijające się przez ogromne akwarium)
    7. Termy (łaźnie, w łazience mierzymy wodę wielkim termometrem)
    8. Amfiteatr np. Koloseum (ambulans w teatrze)
    9. Łuk tryumfalny
    10. Forum (rynek, krakowski włożony do foremki)


    ZADANIE 9:
    Pamięć wzrokowa. Przyjrzyj się obrazkowi przez 3 minuty. Następnie zasłoń obrazek i odpowiedz na pytania.

    1. Ile jest dzieci na obrazku? ………………………………………………………………………………………..
    2. Ile jest chłopców, a ile dziewczynek?………………………………………………………………..
    3. Jakiego koloru ma spodenki chłopiec stojący jako pierwszy?…………………………………
    4. Jakiego koloru są buty dziewczynek?………………………………………………………………….
    5. Jakiego koloru są włosy dziewczynki stojącej na końcu?………………………………………..
    6. Która z dziewczynek na obrazku nosi spodnie?……………………………………………………

    ZADANIE 10: Postaraj się odtworzyć listę 10 budynków architektonicznych starożytnego Rzymu.

    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10

    Zostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

    Europejski Instytut Edukacji Engram, ul. Olimpijska 17
    30-065 Kraków

     

    Dział Dydaktyczny:
    od poniedziałku do piątku: 9.00-17.00
    tel. 517 219 244
    dydaktyk@euroengram.edu.pl

    Instytut

    • O nas
    • Galeria
    • FAQs
    • Kontakt

    Strafa Ucznia 2017 - Instytut Edukacji Engram

    • Ciasteczka
    • Polityka prywatności