Zadania po siedemnastym warsztacie
Witajcie 🙂
Wiecie już wszystko na temat kodowania dat i wartości liczbowych więc dziś skupimy się na tym, abyście utrwalili zamianę liczb na obrazy.
Wiem, że niektórzy z Was mają świetną pamięć do dat i wcale nie muszą stosować scl-a do ich zapamiętywania, ale możecie potraktować dzisiejsze zadania jako wyzwanie związane z ćwiczeniem pamięci i twórczych rozwiązań.
Do dzieła!
Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.
Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po siedemnastym warsztacie
Powodzenia! 🙂
ZADANIE 1 : Powtarzanie to połowa sukcesu, a utrwalona tabela SCL-a to podstawa jego stosowania. Uzupełnij tabelę w odpowiednie litery przypisane do liczb w SCL-u czyli systemie cyfrowo- literowym.
ZADANIE 2 : Trening czytania.
KONCENTRACJA : MAKSYMALNE SKUPIENIE!! Czas 2 minuty
Przyjrzyj się poniższym okręgom. Postaraj się policzyć ile ich jest na obrazku.
ROZGRZEWKA – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ!!
Przygotuj sobie telefon z dostępem do youtube. Nastaw sobie muzykę, której tempo jest szybkie i żwawe. Polecam rock and roll 🙂 Przypominam również, że na tym etapie wskaźnik pozostaje zamknięty, a Ty masz do wyboru jedną z sześciu już metod rozgrzewki oka.
TECHNIKI – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ.
Poznałeś/aś już wszystkie techniki. Teraz możesz świadomie zdecydować, która z nich daje Ci największe zrozumienie czytanego tekstu.
Możesz czytać na fiksację z lookiem otwartym lub ze wskaźnikiem pojedynczym za pomocą „zygzaków”.
CZYTANIE ZASADNICZE – Czas trwania ćwiczenia 5 minut.
Rozpocznij ten etap pracy z książką i z metronomem. Nastaw metronom na czas o połowę krótszy niż czas potrzebny Ci na przeczytanie strony tekstu ze wskaźnikiem i pełnym zrozumieniem.
Pamiętaj, że tym razem ćwiczysz z metronomem w taki sposób, że gdy usłyszysz dźwięk urządzenia to zaczynasz czytać stronę, a gdy usłyszysz go ponownie to doczytujesz ją do końca (jeśli nie zmieściłeś się w czasie). Następnie czekasz na kolejny sygnał i starasz się przeczytać całą stronę do kolejnego dźwięku metronomu.
Przypominam, że metronom jest do pobrania z zakładki „DO POBRANIA”
NASTĘPNIE ROZPOCZNIJ CZYTANIE Z NOTOWANIEM – czas 10 minut
Pamiętaj, że po przeczytaniu każdej strony powinieneś/ powinnaś zanotować trzy najważniejsze informacje.
Notuj krótko za pomocą piktogramów, słów kluczy lub równoważnikami zdań.
ZAKOŃCZENIE TRENINGU : Daj oczom odpocząć. Zapewne Twój wzrok jest teraz zmęczony i masz wrażenie, że bolą Cię oczy. Zamknij je na chwilę i przy zamkniętych powiekach narysuj koło, trójkąt, kwadrat.
Następnie zamrugaj kilka razy bardzo szybko. Dzięki temu nawilżysz zmęczone i wysuszone treningiem spojówki.
ZADANIE 3: Wykonaj pomiar tempa czytania na swojej książce.
Weź ją do ręki. Poszukaj stronę, od której zaczyna się jakiś rozdział. Nastaw minutnik na 3 minuty i zacznij czytać.
Czytasz tak długo jak płynie czas. Po upływie 3 minut zaznacz gdzie skończyłeś/aś czytać.
Następnie wykonaj pomiar tempa czytania zgodnie ze wzorem.
Wpisz teraz swój wynik w tabelę umieszczoną w zeszycie ćwiczeń na okładce. Pamiętaj, aby zaznaczyć również % zrozumienia tekstu, który tym razem, określisz według swojego subiektywnego poczucia.
ZADANIE 4: SCL- kodowanie. W całym systemie kodowania informacji potrzebna jest nam umiejętność zamiany liczb na słowa. Ćwiczyliśmy to przy okazji 16 warsztatów, ale jak już wspomniałam praktyka czyni mistrza.
Pamiętasz jak to zrobić?
Np.
Możesz teraz dodać dowolną samogłoskę w miejscach wyznaczonych czarną linią. Postaraj się tak nimi pomanipulować, aby postało słowo.
Możliwości w powyższym przykładzie są następujące:
Teraz Ty. Postaraj się zamienić podane liczby na słowa.
ZADANIE 5: Zbyszek planuje wakacje, ale nie wie, gdzie chce pojechać. Pomóż mu dopasować stolice do państw i zaproponuj sposób, w jaki mógłby je zapamiętać. Poniżej zapisz swoje skojarzenia.
np.
Boliwia- La Paz– Gram w bowling (kręgle) trzymając kule za pasem /LA PAZ/
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ZADANIE 6: Czy pamiętasz jak koduje się daty ? Możesz sobie przypomnieć jak to zrobić razem z podręcznikiem zestaw 7 lub przyglądając się poniższemu przykładowi.
Masz trzy sposoby na zamianę daty na wartość liczbową.
- SŁOWO. Zamienisz cyfry na litery i tak manipulujesz samogłoskami, aby wstawione między spółgłoski utworzyły słowo.
- ZDANIE Z INFORMACJĄ
Lemury Niosą Dzwon
- ZDANIE BEZ INFORMACJI
Leci Nowy Dywan
ZADANIE 7: Postaraj się zamienić poniższe daty na obrazy i postaraj się zapamiętać wydarzenie.
Wykorzystaj miejsce poniżej, aby rozpisać sobie wszystkie przykłady. Wyznacz sobie 20 minut na zadanie.
ZADANIE 8: Postaraj się najszybciej jak się da zamienić poniższe kształty na jakieś zwierzę.
ZADANIE 9: Postaraj się przypomnieć sobie daty do poniższych wydarzeń. Za każdą poprawnie wpisana datę przyznaj sobie 2 punkty.
Ile punktów udało Ci się zdobyć? ………………………………