Zadania po szesnastym warsztacie
Witajcie 🙂
Warsztat 16 otworzył przed Wami drzwi do świata, który ułatwia kodowanie dat i wartości liczbowych. Pamiętacie, jak nazywa się system, który to umożliwia? I jak obraz może zastąpić nam liczbę/ datę?
Na te pytania odpowie Wam zestaw 6 w podręczniku, do którego przeczytania serdecznie Was zachęcam.
Tymczasem zapraszam do wykonania kilku ćwiczeń kreatywno- powtórkowych.
Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.
Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po szesnastym warsztacie
Powodzenia! 🙂
ZADANIE 1 : Uzupełnij tabelę w odpowiednie litery przypisane do liczb w SCL-u czyli systemie cyfrowo- literowym.
ZADANIE 2 : Trening czytania.
KONCENTRACJA : MAKSYMALNE SKUPIENIE!! Czas 2 minuty
Przyjrzyj się poniższym słowom. Postaraj się jak najszybciej zaznaczyć czym różnią się słowa w pierwszej i drugiej kolumnie a następnie zaznacz co maja wspólnego ze sobą słowa z trzeciej i czwartej kolumny.
ROZGRZEWKA – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ!!
Przygotuj sobie telefon z dostępem do youtube. Nastaw sobie muzykę, której tempo jest szybkie i żwawe. Polecam rock and roll 🙂 Przypominam również, że na tym etapie wskaźnik pozostaje zamknięty, a Ty masz do wyboru jedną z sześciu już metod rozgrzewki oka.
TECHNIKI – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ.
Mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Zapewne już zauważyłeś/aś , że na tym etapie w treningu czytania z 14 znikają ćwiczenia z zakresu technik.
Poznałeś/aś już wszystkie techniki. Teraz możesz świadomie zdecydować, która z nich daje Ci największe zrozumienie czytanego tekstu.
Możesz czytać na fiksację z lookiem otwartym lub ze wskaźnikiem pojedynczym za pomocą „zygzaków”.
CZYTANIE ZASADNICZE – Czas trwania ćwiczenia 5 minut.
Rozpocznij ten etap pracy z książką i z metronomem. Nastaw metronom na czas o połowę krótszy niż czas potrzebny Ci na przeczytanie strony tekstu ze wskaźnikiem i pełnym zrozumieniem.
Pamiętaj, że tym razem ćwiczysz inaczej niż do tej pory tj. w momencie gdy usłyszysz dźwięk metronomu do tej pory przechodziłeś/aś na kolejną stronę. Tym razem jednak doczytaj tekst do końca. Poczekaj na sygnał i staraj się przeczytać całą stronę do kolejnego dźwięku metronomu.
Przypominam, że metronom jest do pobrania z zakładki „DO POBRANIA”
NASTĘPNIE ROZPOCZNIJ CZYTANIE Z NOTOWANIEM – czas 10 minut
Pamiętaj, że po przeczytaniu każdej strony powinieneś/ powinnaś zanotować trzy najważniejsze informacje.
Notuj krótko za pomocą piktogramów, słów kluczy lub równoważnikami zdań.
ZAKOŃCZENIE TRENINGU : Daj oczom odpocząć. Zapewne Twój wzrok jest teraz zmęczony i masz wrażenie, że bolą Cię oczy. Zamknij je na chwilę i przy zamkniętych powiekach narysuj koło, trójkąt, kwadrat.
Następnie zamrugaj kilka razy bardzo szybko. Dzięki temu nawilżysz zmęczone i wysuszone treningiem spojówki.
ZADANIE 3: Wykonaj pomiar tempa czytania na swojej książce.
Weź ja do ręki. Poszukaj stronę, od której zaczyna się jakiś rozdział. Nastaw minutnik na 3 minuty i zacznij czytać.
Czytasz tak długo jak płynie czas. Po upływie 3 minut zaznacz gdzie skończyłeś/aś czytać.
Następnie wykonaj pomiar tempa czytania zgodnie ze wzorem.
Wpisz teraz swój wynik w tabelę umieszczoną w zeszycie ćwiczeń na okładce. Pamiętaj, aby zaznaczyć również % zrozumienia tekstu, który tym razem, określisz według swojego subiektywnego poczucia.
ZADANIE 4: Zamień słowa na liczby wykorzystując system cyfrowo- literowy podobnie jak w przykładzie. Pamiętaj , że w systemie nie funkcjonują samogłoski, a zatem one nic nie kodują.
Następnie ułóż słowa w kolejności sugerując się liczbami, które powstały na skutek zamiany. Wypisz je pod tabelą.
ZADANIE 5: Zagadka matematyczna- która liczba nie pasuje do trójkąta?
ZADANIA 6: Dzisiaj do zapamiętania 24 słowa na wyrywki. Poświęć na to najkrótszy możliwy czas .
Tak, tak 24 słowa. Dobrze czytasz. Wiem, że do tej pory poznałeś haki od 1-20 , więc spójrz na kolejne cztery – specjalnie Ci je teraz przedstawię.
ZADANIE 7: SCL- kodowanie. W całym systemie kodowania informacji potrzebna jest nam umiejętność zamiany liczb na słowa.
Pamiętasz jak to zrobić?
Np.
Możesz teraz dodać dowolną samogłoskę w miejscach wyznaczonych czarną linią. Postaraj się tak nimi pomanipulować, aby postało słowo.
Możliwości w powyższym przykładzie są następujące:
Teraz Ty. Postaraj się zamienić podane liczby na słowa.
ZADANIE 8: Z podanych poniżej liter proszę ułożyć nazwy zawodów.
ZADANIE 9: Uzupełnij poniższą tabelę o zapamiętane rzeczowniki. Ile udało Ci się odtworzyć?
ZADANIE 10: Z każdego prostokąta stwórz własny rysunek, np. z pierwszego można stworzyć domek. Inwencja należy do Ciebie.