| Pytania? Kontakt: 517 219 244 |  dydaktyk@euroengram.edu.pl
Zaloguj
logowanie_dziecko logowanie_rodzic

Zgubiłeś hasło?

Strefa UczniaStrefa Ucznia
  • ANTYKUJON
    • Ćwiczenie Kości
    • Siłownia Umysłu
    • Teksty do pomiaru czytania
  • Ćwiczenia na start
  • Czytanie
    • Koncentracja
    • Wskazówki do treningów czytania
    • Pomiary kontrolne
    • Zmierz się z książką
    • Ćwiczenia
  • Testy
  • Gry
  • Do pobrania
  • Kącik Engramowicza
    • Poznaj Swojego Trenera
    • Akademia Adepta
    • Mnemotechniki w szkole
    • Wielcy, którzy…
    • Być kreatywnym
    • Ciekawe
    • Do It Yourself
    • Wierszuj z nami
    • Warsztatowo
    • Piątkowa Siłownia Umysłu
    • Konkursy
    • Engramowa Fiszkoteka
      • Jak się uczyć?
      • Zaloguj się
    • Co po 20 warsztatach
    • Dodatkowe zadania
  • O nas
    • Galeria
    • Wydarzenia
    • Instytut
    • FAQs
    • Kontakt
    • ANTYKUJON
      • Ćwiczenie Kości
      • Siłownia Umysłu
      • Teksty do pomiaru czytania
    • Ćwiczenia na start
    • Czytanie
      • Koncentracja
      • Wskazówki do treningów czytania
      • Pomiary kontrolne
      • Zmierz się z książką
      • Ćwiczenia
    • Testy
    • Gry
    • Do pobrania
    • Kącik Engramowicza
      • Poznaj Swojego Trenera
      • Akademia Adepta
      • Mnemotechniki w szkole
      • Wielcy, którzy…
      • Być kreatywnym
      • Ciekawe
      • Do It Yourself
      • Wierszuj z nami
      • Warsztatowo
      • Piątkowa Siłownia Umysłu
      • Konkursy
      • Engramowa Fiszkoteka
        • Jak się uczyć?
        • Zaloguj się
      • Co po 20 warsztatach
      • Dodatkowe zadania
    • O nas
      • Galeria
      • Wydarzenia
      • Instytut
      • FAQs
      • Kontakt

    Kącik Engramowicza Dodatkowe zadania

    Zadania po szesnastym warsztacie

    Witajcie 🙂

    Warsztat 16 otworzył przed Wami drzwi do świata, który ułatwia kodowanie dat i wartości liczbowych. Pamiętacie, jak nazywa się system, który to umożliwia? I jak obraz może zastąpić nam liczbę/ datę?

    Na te pytania odpowie Wam zestaw 6 w podręczniku, do którego przeczytania serdecznie Was zachęcam.

    Tymczasem zapraszam do wykonania kilku ćwiczeń kreatywno- powtórkowych.

    Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.

    Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po szesnastym warsztacie

    Powodzenia! 🙂


     

    ZADANIE 1 : Uzupełnij tabelę w odpowiednie litery przypisane do liczb w SCL-u czyli systemie cyfrowo- literowym.

    ZADANIE 2 : Trening czytania.

    KONCENTRACJA : MAKSYMALNE SKUPIENIE!! Czas 2 minuty

    Przyjrzyj się poniższym słowom. Postaraj się jak najszybciej zaznaczyć czym różnią się słowa w pierwszej i drugiej kolumnie a następnie zaznacz co maja wspólnego ze sobą słowa z trzeciej i czwartej kolumny.

     

     

    ROZGRZEWKA – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ!!

    Przygotuj sobie telefon z dostępem do youtube. Nastaw sobie muzykę, której tempo jest szybkie i żwawe. Polecam rock and roll 🙂 Przypominam również, że na tym etapie wskaźnik pozostaje zamknięty, a Ty masz do wyboru jedną z sześciu już metod rozgrzewki oka.

     

     

     

    TECHNIKI – MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ.

    Mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Zapewne już zauważyłeś/aś , że na tym etapie w treningu czytania z 14 znikają ćwiczenia z zakresu technik.

     

     

    Poznałeś/aś już wszystkie techniki. Teraz możesz świadomie zdecydować, która z nich daje Ci największe zrozumienie czytanego tekstu.

    Możesz czytać na fiksację z lookiem otwartym lub ze wskaźnikiem pojedynczym za pomocą „zygzaków”.

     

    CZYTANIE ZASADNICZE –  Czas trwania ćwiczenia 5 minut.

    Rozpocznij ten etap pracy z książką i z metronomem. Nastaw  metronom na czas o połowę krótszy niż czas potrzebny Ci na przeczytanie strony tekstu ze wskaźnikiem i pełnym zrozumieniem.

     

     

     

    Pamiętaj, że tym razem ćwiczysz inaczej niż do tej pory tj. w momencie gdy usłyszysz dźwięk metronomu do tej pory przechodziłeś/aś na kolejną stronę. Tym razem jednak doczytaj tekst do końca. Poczekaj na sygnał i staraj się przeczytać całą stronę do kolejnego dźwięku metronomu.

    Przypominam, że metronom jest do pobrania z zakładki „DO POBRANIA”


    NASTĘPNIE ROZPOCZNIJ CZYTANIE Z NOTOWANIEM – czas 10 minut

    Pamiętaj, że po przeczytaniu każdej strony powinieneś/ powinnaś zanotować trzy najważniejsze informacje.

    Notuj krótko za pomocą piktogramów, słów kluczy lub  równoważnikami zdań.

     

     

     

    ZAKOŃCZENIE TRENINGU : Daj oczom odpocząć. Zapewne Twój wzrok jest teraz zmęczony i masz wrażenie, że bolą Cię oczy. Zamknij je na chwilę i przy zamkniętych powiekach narysuj koło, trójkąt, kwadrat.

    Następnie zamrugaj kilka razy bardzo szybko. Dzięki temu nawilżysz zmęczone i wysuszone treningiem spojówki.


    ZADANIE 3:
    Wykonaj pomiar tempa czytania na swojej książce.

    Weź ja do ręki. Poszukaj stronę, od której zaczyna się jakiś rozdział. Nastaw minutnik na 3 minuty i zacznij czytać.

    Czytasz tak długo jak płynie czas. Po upływie 3 minut zaznacz gdzie skończyłeś/aś czytać.

    Następnie wykonaj pomiar tempa czytania zgodnie ze wzorem.

    Wpisz teraz swój wynik w tabelę umieszczoną w zeszycie ćwiczeń na okładce. Pamiętaj, aby zaznaczyć również % zrozumienia tekstu, który tym razem, określisz według swojego subiektywnego poczucia.


    ZADANIE 4:
    Zamień słowa na liczby wykorzystując system cyfrowo- literowy podobnie jak w przykładzie. Pamiętaj , że w systemie nie funkcjonują samogłoski, a zatem one nic nie kodują.

    Następnie ułóż słowa w kolejności sugerując się liczbami, które powstały na skutek zamiany. Wypisz je pod tabelą.

    ZADANIE 5: Zagadka matematyczna- która liczba nie pasuje do trójkąta?

    ZADANIA 6: Dzisiaj do zapamiętania 24 słowa na wyrywki. Poświęć na to najkrótszy możliwy czas .

    Tak, tak 24 słowa. Dobrze czytasz. Wiem, że do tej pory poznałeś haki od 1-20 , więc spójrz na kolejne cztery – specjalnie Ci je teraz przedstawię.

    ZADANIE 7: SCL- kodowanie. W całym systemie kodowania informacji potrzebna jest nam umiejętność  zamiany liczb na słowa.

    Pamiętasz jak to zrobić?

    Np.

    Możesz teraz dodać dowolną samogłoskę w miejscach wyznaczonych czarną linią. Postaraj się tak nimi pomanipulować, aby postało słowo.

    Możliwości w powyższym przykładzie są następujące:

    Teraz Ty. Postaraj się zamienić podane liczby na słowa.

    ZADANIE 8: Z podanych poniżej liter proszę ułożyć nazwy zawodów.


    ZADANIE 9:
    Uzupełnij poniższą tabelę o zapamiętane rzeczowniki. Ile udało Ci się odtworzyć?

     

    ZADANIE 10:  Z każdego prostokąta stwórz własny rysunek, np. z pierwszego można stworzyć domek. Inwencja należy do Ciebie.

    Zostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

    Europejski Instytut Edukacji Engram, ul. Olimpijska 17
    30-065 Kraków

     

    Dział Dydaktyczny:
    od poniedziałku do piątku: 9.00-17.00
    tel. 517 219 244
    dydaktyk@euroengram.edu.pl

    Instytut

    • O nas
    • Galeria
    • FAQs
    • Kontakt

    Strafa Ucznia 2017 - Instytut Edukacji Engram

    • Ciasteczka
    • Polityka prywatności