Zadania po piętnastym warsztacie
Witajcie 😊
Za Wami 15 warsztaty z programu „Ucz się Inteligentnie”. Dziś powtórzymy technikę pamięciową, która ma więcej niż jedną nazwę a wywodzi z czasów filozofów i myślicieli. Czy wiecie o co chodzi?
Jeśli chciałbyś/ chciałabyś zweryfikować czy Twoje propozycje są poprawne napisz maila do działu dydaktycznego na adres dydaktyk@euroengram.edu.pl.
Plik z poniższymi zadaniami możecie pobrać również tutaj: Zadania po piętnastym warsztacie
Tekst „Ile mózgu trzeba mieć, by normalnie żyć?” możecie pobrać tutaj: Ile mózgu trzeba mieć, by normalnie żyć
Powodzenia! 🙂
ZADANIE 1: Proste zadanie pamięciowe. Możesz skorzystać z każdej mnemotechniki jaką uznasz za przydatną.
Zapamiętaj wyrazy. Następnie zakryj je i zapisz obok w takiej samej kolejności.
KONCENTRACJA : MAKSYMALNE SKUPIENIE!! Czas 2 minuty
Przyjrzyj się figurom. Część z nich jest biała, część niebieska. Zapamiętaj ich położenie. Następnie w ramce poniżej postaraj się je narysować tak, aby oba rysunki wyglądały tak samo.
Zakryj teraz powyższy rysunek i postaraj się narysować go poniżej w identycznej formie.
ROZGRZEWKA – pamiętaj, aby zachować maksymalne tempo i pracować zgodnie z ruchem wskaźnika. Wybierz jeden ze sposobów rozgrzewki, włącz muzykę i do dzieła.
CZYTANIE ZASADNICZE – Rozpocznij ten etap pracy z książką i z metronomem. Nastaw metronom na czas o połowę krótszy niż czas potrzebny Ci na przeczytanie strony tekstu ze wskaźnikiem i pełnym zrozumieniem. Ćwicz z metronomem przez 15 minut.
Przypominam, że metronom jest do pobrania z zakładki „DO POBRANIA”
ZADANIE 3: Wykonaj pomiar tempa czytania na tekście „Ile mózgu trzeba mieć, by normalnie żyć?”. Link do pobrania tekstu znajduje się na początku postu. To długi i naukowy tekst dlatego staraj się go czytać z dobrym tempem, ale jednocześnie zwracaj uwagę na rozumienie.
Po przeczytaniu tekstu odpowiedz na pytania i oblicz tempo swojego czytania zgodnie ze wzorem:
1714 * 60 / sekundy = ____
Sprawdź teraz swoje odpowiedzi i wpisz swoje wyniki w tabelę umieszczoną w zeszycie ćwiczeń na okładce.
ZADANIE 4: Na warsztatach z trenerem, na stronie 69, w zeszycie ćwiczeń zanotowałeś/aś zasady pracy z tekstem w 5 krokach, a następnie pracowaliście na tekście o mózgu.
Pozostając przy temacie najdoskonalszego urządzenia, które steruje wszystkimi czynnościami naszego organizmu zapraszam Cię do wykonania 5 kroków, służących zapoznaniu się i zapamiętaniu najważniejszych informacji z tekstu, który czytałeś/aś podczas pomiaru.
Dla przypomnienia
- Przeczytaj główne podtytuły i zastanów się czy wiesz coś na ten temat.
- Przeczytaj tekst ze wskaźnikiem
- Podkreśl najważniejsze słowa w tekście.
- Nadaj kategorię przedstawionym akapitom i zamień słowa klucze na notatkę w formie mapy myśli.
- Korzystając z mapy myśli postaraj się powtórzyć najważniejsze informacje z tekstu.
MIEJSCE NA MAPĘ MYŚLI
ZADANIE 5: Kreatywna logika.
SYMBOLE BLISSA
Powstałe w XX wieku pismo Blissa miało pomóc ludziom w porozumiewaniu się niezależnie od języka, którego używają. Choć nie przyjęło się jako pismo międzynarodowe, to do dziś pełni bardzo istotną funkcję: uczy się go osób z porażeniem mózgowym, które nie komunikują się za pomocą żadnego języka. Pismo Blissa operuje symbolami, które łatwo odczytać i zrozumieć, ponieważ oparte są na rozpoznawalnych kształtach oraz skojarzeniach. Poćwicz wyobraźnię i spróbuj odczytać poniższe symbole Blissa!
Dopasuj podane symbole do ich tłumaczeń:
1) Rosja , 2) Śpiewać, 3) Mówić, 4) Biegać, 5) Kanada, 6) Muzyka, 7) Nogi, 8) Egipt, 9) Słuchać, 10) Iść
ZADANIE 6: Loci – czy pamiętasz na czym polegała technika Loci? Jeśli nie pamiętasz to odwołuję Cię do zestawu 1 w drugim podręczniku.
Jak miał na imię filozof, od którego pamięci wywodzi się technika LOCI? ………………………………………… (odpowiedź znajdziesz w podręczniku).
ZADANIE 7: Popatrz na poniższy rysunek. Na zebraniu 12 członków zarządu popularnego ogrodu zoologicznego rozmawiało o swoich ulubionych zwierzętach. Przyjrzyj się wykresowi przez 2 minuty. Postaraj się zapamiętać wszystkie informacje za pomocą techniki Loci.
ZADANIE 8 : Znajdź wyraz o znaczeniu przeciwnym/ antonim.
1.OSTRY
a) Tępy
b) Zatarty
c) Pikantny
d) Bystry
2. KONSENSUS
a) Niezgoda
b) Praca zespołowa
c) Rozłam
d) Pozwolenie
3. PRZETRWAĆ
a) Nie istnieć
b) Zaprzestać
c) Wyginąć
d) Cierpieć
4. WYTRWAĆ
a) Przetrzymać
b) Przetrwać
c) Poddać się
d) Posiadać
5. DELIKATNY
a) Szorstki
b) Niewielki
c) Nadrzędny
d) Brudny
6. USZKODZIĆ
a) Osłabić
b) Naprawić
c) Wyleczyć
d) Rozwiązać
7. ODMÓWIĆ
a) Zawahać się
b) Zaakceptować
c) Delegować
d) Obrazić
ZADANIE 9: Odpowiedz na pytania dotyczące zadania 7.
A: Jakie jest ulubione zwierzę pana Rapa?………………………………………………….
B: Czyim ulubionym zwierzęciem jest żyrafa?……………………………………………..
C: Które z dwóch wymienionych w zadaniu zwierząt należy do rodziny kotów? ………………………………
D: Kto siedzi na lewo od osoby, której ulubionym zwierzęciem jest panda? …………………………………….
E: Jakie jest ulubione zwierzę pana Zygzaka?……………………………………………………………………..
ZADANIE 10: Pokrywy włazów.
Dlaczego okrągłe pokrywy są lepsze niż kwadratowe? Przyjrzyj się obrazkowi i pomyśl przez chwilę. To nie jest podchwytliwe pytanie. Możliwych jest kilka odpowiedzi.
Swoje propozycje zapisz poniżej: